کد خبر: ۶۹۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
تعداد بازدید: ۲۸۹
به دنبال جان‌باختن تعدادی از هم‌وطنان آذربایجانی در حادثه برخورد قطار تبریز ـ مشهد؛ شنبه ششم آذر ماه در استان آذربایجان شرقی عزای عمومی اعلام شد.
فردا در استان آذربایجان‌شرقی عزای عمومی اعلام شد آیت‌الله محسن مجتهد شبستری و اسماعیل جبارزاده در پیام مشترکی که به این مناسبت صادر کردند، ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از مسافران قطار مسافری تبریز- مشهد، فردا (شنبه) را در استان عزای عمومی اعلام کردند.

به گزارش خبرداغ ؛در پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی آمده است: اینجانبان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های محترم داغ‌دیده، از خدای سبحان برای جان‌باختگان این حادثه دلخراش، غفران و رحمت الهی و برای مجروحان شفای عاجل مسالت داریم.

براساس گزارش‌های اولیه در حادثه برخورد قطار سمنان - مشهد با قطار تبریز - مشهد بیش از 32 نفر از هموطنان آذربایجان کشته و بیش از 49 نفر نیز مصدوم شدند.

برخورد دو قطار مسافری سمنان - مشهد و تبریز - مشهد در ایستگاه هفت‌خوان و در ساعت 07:45 صبح امروز، موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از مسافران و عوامل فنی راه‌آهن شد.

در این سانحه 4 تن از ماموران فنی راه آهن و تنی چند از مسافران جان باختند.

‌ساعت ‌07:45‌‌ صبح‌ امروز جمعه دو قطار مسافر‌ی سمنان - مشهد متعلق به شرکت ریل ترابر سبا و‌ ‌تبریز-مشهد متعلق به شرکت حمل و نقل ریلی رجاء در ایستگاه هفت‌خوان در ناحیه راه‌آهن شمال شرق کشور بین دامغان و سمنان با یکدیگر برخورد می‌کنند که‌ این حادثه به کشته و زخمی شدن تعدادی از مسافران انجامید.‌

در این حادثه قطار ‌تبریز‌-مشهد در ایستگاه هفت خوان بین دامغان و سمنان در بلاک فرعی متوقف بوده است که قطار ‌سمنان - مشهد از پشت به این قطار برخورد می‌کند.

‌در این حادثه لوکوموتیو‌ قطار ‌سمنان‌ - مشهد و تعدادی از واگن‌های دو قطار‌ دچار حریق‌ و برخی واگن‌‌ها از ریل خارج می‌شوند.
منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: