کد خبر: ۶۸۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
تعداد بازدید: ۳۶۰
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اکثر داورهای قاچاق تقلبی در ایران در پاکستان با برند کشورهای معتبر تولید می‌شوند.
بیشتر داروهای تقلبی قاچاق در ایران، پاکستانی استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، حمیدرضا بنفشه امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه میزان قاچاق دارو در ایران پنج تا 10 درصد دارو است که عمدتاً شامل داروهای بدنسازی، تقویت قوای جنسی، چاقی و لاغری و لوازم آرایشی و بهداشتی است.

وی گردش مالی بازار دارو در ایران را سالانه 1600 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این مقدار 97 درصد آن تولید داخل بوده و سه درصد باقی مانده با مجوزهای رسمی وارد می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره 16 اکتبر، روز جهانی غذا گفت: بر اساس آمارهای جهانی 802 میلیون نفر در جهان از گرسنگی مزمن رنج می‌برند و حدود دو میلیارد نفر نیز دچار سو تغذیه هستند.

بنفشه با اشاره به اینکه طبق آمار جهانی 60 درصد مردم جهان به صنایع غذایی وابسته هستند، گفت: در قرن جدید کارکردهای غذا تغییر کرده است، به عنوان مثال درباره مضرات فست فودها همواره صحبت می‌شود ولی اگر مصرف آن کم باشد هیچ مشکلی برای سلامت فرد نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه الگوی غذایی مناسب در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: پرخوری، مصرف بیش از اندازه قند و چربی سلامت جامعه را تهدید می‌کند که باید اصلاح الگوی تغذیه توسط مردم انجام شود. بر اساس آمار 39 درصد مرگ و میرهای ایران بر اثر بیماری قلبی و عروقی است که آمار شهرستان کاشان نیز در این زمینه منطبق با آمار کشوری است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در صورت اینکه جامعه اصلاح الگوی تغذیه توسط جامعه رعایت شود میران آمار مبتلایان به بیمارهای مرگ و میر تا سه برابر کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه 70 درصد محصولات تولید شده کاشان دارای برچسب نشانگر رنگی تغذیه هستند، تصریح کرد: درج این نشانگر روی محصولات می‌تواند به مصرف کننده اطلاعات لازم درباره مقدار اسید چرب، قند و چربی محصول را بدهد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان اطلاع رسانی به مردم درباره چگونگی آگاه شدن از سلامت تولیدات را وظیفه همگانی دانست و اظهار کرد: بر روی هر کالای غذایی برچسب ردیابی رهگیری و کنترل اصالت موجود است تا مصرف کننده بتواند با ارسال کد 16 رقمی روی محصول به شماره 200008822 از سلامت تولید آن آگاه شود.

بنفشه افزود: درج نشان ایمنی و سلامت یکی از اقداماتی است که از ابتدای سال جاری آغاز شده که هنوز هیچ شرکتی در کاشان موفق به گرفتن این نشانه برای محصولات خود نشده است.

وی درباره عدم تبلیغ کالاهای آسیب رسان به سلامت خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 37 هرگونه تبلیغ برای افزایش مصرف این مواد ممنوع است و ارگان‌های مربوط برای هر نوع تبلیغی باید از معاونت بهداشت و درمان مجوزهای لازم را دریافت کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان قاچاق دارو را یکی از موضعات مهم در تهدید سلامت مردم دانست و افزود: متاسفانه پنج تا 10 درصد دارو در ایران قاچاق می‌شود که عمدتا جزو داروهای بدنسازی، تقویت قوای جنسی چاقی و لاغری و لوازم آرایشی و بهداشتی قرار دارند.

وی افزود: اکثر داروهای قاچاق تقلبی در پاکستان با برند کشورهای معتبر تولید می‌شوند و به دلیل تولید ارزان و فروش بالا به عنوان محصول با کیفیت درآمد فراوانی نصیب متقلبان می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: