کد خبر: ۶۸۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
تعداد بازدید: ۳۷۸
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: متاسفانه کمپ‌های ترک اعتیاد نتیجه‌ مورد انتظار را نداده‌ و تجربه‌ ناموفقی بوده‌ بنابراین با توقف صدور مجوز کمپ‌ها، افزایش مراکز TC (درمان اجتماع‌محور) در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری فارس: انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت: در زمینه‌ اعتیاد، مداخلات بهنگام را داریم بطوری که ایجاد کمپ‌ها، مراکز سرپایی اعتیاد و مراکز TC را دنبال می کنیم.

وی با اشاره به وجود ۵هزار تیم‌ اجتماع‌محور ادامه داد: متاسفانه کمپ‌های ترک اعتیاد در این مدت که از ایجادشان می گذرد، نتیجه‌ مورد انتظار را نداده‌ و تجربه‌ موفقی نبوده‌اند بنابراین با توقف صدور مجوز کمپ‌ها، پس از رایزنی با صاحب‌نظران دانشگاهی و کارشناسان افزایش مراکز TC (درمان اجتماع‌محور) در دستور کار بهزیستی قرار گرفته است.

تاسیس ۴مرکز TC در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در کنار ۳۵ مرکز TC، چهار مرکز تحقیقاتی درمان اجتماع‌محور نیز راه‌اندازی می شود که 2 واحد در استانهای یزد و کرمان افتتاح شده و 2 مرکز دیگر نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر اجرای برنامه‌های کاهش آسیب اعتیاد گفت: پیشگیری امری فراگیر نیست و همه جامعه هدف تحت پوشش برنامه قرار نمی گیرند به همین دلیل مدیریت مصرف در حوزه اعتیاد،ایده مناسبی است و تأسیس مراکز کاهش آسیب، مراکز میان‌راهی و شلترها در این زمینه کارساز است.

محسنی تصریح کرد: مددجویان در مراکز کاهش آسیب بیمه خواهند شد و طبق قانون، افرادی که بضاعت کافی برای درمان هزینه‌ مداخله ندارند از پوشش بیمه‌ای برخوردار می‌شوند.

وجود ۴ میلیون معتاد تفننی و الکلی در کشور

وی ادامه داد: امسال 12 هزار معتاد با اعتبار 33 میلیارد تومانی بیمه می شوند و برای پوشش کامل، 300 میلیارد تومان اعتبار لازم است که مقرر شده وزارت کشور از طریق مکاتبه با رئیس جمهور، این مسئله را پیگیری کند.

رئیس سازمان بهیزستی کشور افزود: سن اعتیاد پایین آمده و مواد مصرفی تغییر کرده است و حتی ترکیب مصرف در زنان و مردان تغییر کرده بگونه ای که تعداد زنان معتاد بیشتر شده و این آثار بسیار بدتری نسبت به اعتیاد مردان خواهد داشت.

محسنی گفت: برآورد سازمان بهزیستی از میزان معتادان تفننی، الکلی و مواد مخدر حدود 4 میلیون نفر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: