کد خبر: ۶۸۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
تعداد بازدید: ۶۶۵
در پي باخت بارسلونا در نوكمپ مقابل تيم تازه صعود كرده آلاوس؛
مسلماً باخت بارسا آن هم در خانه، اتفاقی طبیعی نیست و مخصوصاً اگر این اتفاق در مقابل تیمی کم نام و نشان مثل آلاوس رقم بخورد نیز تعجب‌ها بیشتر می‌شود.
به گزارش خبرداغ ،بارسلونا شنبه شب و در ديداري خانگي از بازي‌هاي هفته سوم لاليگا، در ورزشگاه نوكمپ مغلوب تيم تازه صعود كرده آلاوس شد تا هواداران اين تيم از اين باخت شوكه شوند. مسلماً باخت بارسا آن هم در خانه، اتفاقي طبيعي نيست و مخصوصاً اگر اين اتفاق در مقابل تيمي كم نام و نشان مثل آلاوس رقم بخورد نيز تعجب‌ها بيشتر مي‌شود. البته اين اولين بار نيست كه چنين اتفاقي رخ مي‌دهد و ورزشگاه نیوكمپ بارها شاهد ناكامي‌هاي حيرت‌آور آبي‌واناري‌ها بوده كه در اين گزارش قصد داريم تا به مرور 7 باخت حيرت‌آور بارسلونا در بازي‌هاي خانگي‌‌اش بپردازيم:

 

بارسلونا يك- متز 4 (بازي برگشت جام برندگان جام اروپا) سال 1984
در اكتبر سال 1984 اين باخت در شرايطي در نوكمپ رقم خورد كه كمتر كسي توقعش را داشت. در آن روز حتي هواداران حاضر در سكوها هم فرياد «فوق‌‌العاده فوق‌‌العاده» را سر داده بودند. بارسا كاملاً تحقير شد و با نتيجه 4 بر يك مغلوب مهمان فرانسوي‌‌اش شد تا بدين ترتيب نام متز در تاريخ ثبت شود.

بارسلونا 2 - اركولس 3 (لاليگاي 1997-1996)
رونالدو، ايوان دلاپنيا، لوئيس انريكه، گوارديولا و فيگو نتوانستند مانع از باخت بارسا مقابل اركولس شوند و تيمي پرستاره مقابل تيم كوچك اركولس زانو زد و گل‌هاي لوئيس انريكه و رونالدو نتوانستند به بارسا در مسير كسب امتياز در اين بازي خانگي كمكي بكنند. پاوليويچ، وسينيچ و رودريگس گل‌هاي اركولس را زدند تا تيم بابي رابسون از كسب امتياز محروم بماند.

 

بارسا يك - سالامانكا 4 (لاليگاي 1998-1997)
هفته پاياني لاليگا در شرايطي كه قهرماني بارسا قطعي شده بود اما سالامانكا در شرايط متفاوتي بود. آنها براي بقا مي‌جنگيدند. انتظار هم مي‌رفت كه اين بازي، بازي هيجان‌انگيزي باشد. چون سالامانكا با تمام توان مي‌جنگيد و بارسايي‌ها هم در هر صورت كار را براي آنها آسان نمي‌گذاشتند اما نتيجه‌اي تعجب‌آور رقم خورد؛ برد 4 بر يك سالامانكا و بقاي اين تيم در لاليگا. البته بارسايي‌ها قهرماني‌شان در لاليگا را از چند هفته قبل از اين بازي مسجل كرده بودند.

 

بارسلونا يك - ويارئال 3 (لاليگاي 1999-1998)
5 هزار هوادار ويارئال براي تماشاي اين بازي به بارسلونا سفر كرده بودند. در آن بازي زيردريايي‌هاي زرد موفق شدند با كسب يك نتيجه مطلوب بارسا را در بحران فرو ببرند. در پايان آن بازي، هواداران خواهان استعفاي فان‌خال از سرمربيگري بارسا و نونيس، رئيس باشگاه شدند. ويارئال هم با 3 امتياز بارسلونا را ترك كرد و شادي هواداران آن تيم به گونه‌اي بود كه انگار تيم‌شان به جام قهرماني رسيده.

 

بارسلونا صفر- رايووايكانو 2 (لاليگاي 2000-1999)
ششم مي ‌سال2000، رايو شبي جادويي را در نوكمپ سپري كرد. آنها مقابل 65 هزار هوادار مشتاق به لطف دو گل از جان پرز بولو، مهاجم باسكي‌شان، توانستند 2 بر صفر بارسا را شكست دهند. در آن بازي، ژاوي غايب بود و كارلس پويول، در كنار فرانك دي بوئر، زوج خط دفاع تيم را تشكيل داده بود.

 

بارسلونا يك- روبين‌كازان 2 (ليگ قهرمانان اروپا 2010-2009)
در اين بازي هم كمتر كسي توقع داشت كه روبين‌كازان بتواند در نوكمپ به پيروزي برسد. آنها، بارسا را در خانه خودش شكست دادند و حضور بازيكنان بزرگي مثل زلاتان، هم نتوانست گره كار را براي بارساي گوارديولا باز كند. بارسا در مرحله نيمه‌نهايي آن تورنمنت به دست اينتر مورينيو حذف شد و در نهايت اينتر قهرمان آن دوره لقب گرفت.

 

بارسا صفر- اركولس 2 (لاليگاي 2011-2010)
يكي از باخت‌هاي اخير و حيرت‌آور بارسا در خانه در فصل 2011-2010 رقم خورد. در آن بازي پپ (مثل بازي اين هفته بارسا مقابل آلاوس) به تعدادي از بازيكنان اصلي تيمش استراحت داده بود. تيم تازه صعود كرده اركولس هم (مثل آلاوس) بازي خوبي را انجام داد و به لطف دو گل نلسون والدس 3 امتياز از بارسا گرفت. با وجود آن باخت، پسران گوارديولا در پايان آن فصل جام قهرماني لاليگا را مال خود كردند.

خبرورزشی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: