کد خبر: ۶۸۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
تعداد بازدید: ۵۷۸
بزرگترین تفاوت علی کریمی با خیلی دیگر از اهالی فوتبال ایران، همین کم‌حرف بودنش است.
کریمی: شخصی که به حجازی توهین کرده پرسپولیسی نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز، بزرگترین تفاوت علی کریمی با خیلی دیگر از اهالی فوتبال ایران، همین کم‌حرف بودنش است. آقای جادوگر آنقدر در این فوتبال بوده که به هر بهانه و یا بی‌‌بهانه به سراغش برویم اما مشکل اینجاست که حاشیه‌های این فوتبال در حوصله او نمی‌گنجد. با این همه، علی کریمی کمی حوصله به خرج داده و درگیر شده با پرسش‌های ما درباره تازه‌ترین حاشیه‌های فوتبال ایران؛ از انتخاب بنجامین ویلیامز استرالیایی برای قضاوت ایران- ازبکستان گرفته تا نشان دادن عدد 6 بر سر مزار زنده‌یاد ناصر حجازی.
 
این روزها همه با نگرانی درباره بازی تیم‌ملی برابر ازبکستان و قضاوت داور استرالیایی این بازی صحبت می‌کنند؛ شما هم فکر می‌کنید قرار است بنجامین ویلیامز علیه ایران سوت بزند؟
 ویلیامز یکی از داوران خوب آسیاست و مطمئن باشید هیچ‌وقت به خاطر غرض‌ورزی با یک تیم خاص که این روزها خیلی‌ها درباره‌اش حرف می‌زنند، شانس حضور خود در جام جهانی 2018 را از دست نمی‌دهد. نه او و نه هیچ داور دیگری به خاطر یک بازی با آبروی ورزشی‌اش بازی نمی‌کند. من دلیلی نمی‌بینم که این داور با کسی خصومت شخصی داشته باشد. بنجامین ویلیامز هم مثل بقیه داوران آسیایی زیر ذره‌بین AFC است و قطعا در چنین شرایطی اعتبار خودش را زیر سوال نمی‌برد.
شاید اتفاق‌های بازی با عراق در جام ملت‌های قبلی است که ایرانی‌ها را نسبت به ویلیامز بدبین کرده.
 ای کاش کارشناسان داوری قضاوت ویلیامز را در بازی ایران و عراق در همان جام ملت‌هایی که شما می‌گویید، نقد و بررسی کنند تا مشخص شود که اشتباهات او عمدی بوده یا سهوی.

به نظر شما سهوی بوده؟
 نمی‌دانم. من کارشناس داوری نیستم اما به طور کلی معتقدم نباید شرایطی را به وجود بیاوریم که اگر اشتباهات داوری به ضرر ما بود، بگوییم عمدی بوده و اگر به سودمان بود آن را سهوی بدانیم. باید فضایی فراهم شود که هر داور خارجی که بازی‌های ایران را چه در کشورمان و چه در کشورهای خارجی سوت می‌زند، خاطرات خوشی به همراه خودش از آن مسابقه ببرد.

اما با این جوی که علیه ویلیامز راه افتاده، باید منتظر یک اتفاق تازه و احتمالا تلخ باشیم.

 مردم و هواداران ما فهم و شعور فوتبالی بسیار بالایی دارند. آنها بسیار بالاتر از ما که سال‌ها بازی می‌کردیم، هستند و فوتبال را بیشتر و بهتر از ما می‌فهمند. مطمئناً این هواداران و فوتبالدوستان که تعدادشان هم بسیار زیاد است، وارد این بازی‌ها نمی‌شوند.

پس حمله به صفحه شخصی بنجامین ویلیامز را باید گردن چه کسی بیندازیم؟
 واقعا از این بابت متاسفم. شرایطی که برخی به وجود آوردند و به صفحه این داور در فضای مجازی حمله کردند، اصلاً کار پسندیده‌ای نیست و با فرهنگ ما ایرانی‌ها جور درنمی‌آید. یک مدت با فوتبالیست‌ها و هنرمندان چنین کاری می‌کردند و متاسفانه حالا داوران هم اضافه شده‌اند.

از این بحث‌های حاشیه‌ای که بگذریم، شرایط کلی تیم‌ملی را چطور می‌بینید؟
 من کاری به عملکرد خوب یا بد تیم‌ملی ندارم اما چهار امتیازی که از بازی با قطر و چین گرفتیم، در آینده خیلی به دردمان می‌خورد. هر چند من امیدوارم از دو بازی بعدی برابر ازبکستان و کره‌جنوبی هم حداقل به همین اندازه امتیاز بگیریم تا صعودمان به جام جهانی بدون اما و اگر باشد. مردم و هواداران هم مثل همیشه از تیم‌ملی حمایت می‌کنند تا با اقتدار و خیلی راحت به جام جهانی صعود کنیم و دل مردم شاد شود.

چند روز پیش عکسی منتشر شد که در آن عکس شخصی با لباس پرسپولیس بر سر مزار زنده‌یاد ناصر حجازی حاضر شده و عدد 6 را نشان می‌دهد.

 واقعا نمی‌دانم چه بگویم. فقط می‌توانم تاسف بخورم. من هم آن عکس را دیدم و خیلی ناراحت شدم. البته اینکه این فرد لباس قرمز پوشیده، دلیل بر پرسپولیسی بودنش نیست چون پرسپولیسی‌ها به همه احترام می‌گذارند و دیدید که در عزاداری برای زنده‌یاد ناصر حجازی هم با استقلالی‌ها همراه شدند. همه فوتبالی‌ها و طرفداران پرسپولیس حرمت پیشکسوتان و به ویژه آنهایی که دستشان از دنیا کوتاه شده را نگه می‌دارند. من مطمئنم شخصی که با این رفتارش به ناصر خان توهین کرده، پرسپولیسی نبوده. دنیا خیلی کوچک است و من واقعا امیدوارم که چنین اتفاقی دیگر هرگز تکرار نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: