کد خبر: ۶۸۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
تعداد بازدید: ۴۶۱
مرکز اقامتی زنان باردار معتاد برای اولین بار به همت یک موسسه خیریه در تهران راه اندازی شد.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری میزان: مراسم افتتاح مرکز اقامتی زنان باردار معتاد   با حضور مویدی قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر، ایازی معاون اجتماعی و قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهران غفوریان بازیگر و دیگر دست اندرکاران حوزه ترک اعتیاد نمایندگان تشکل های مردم نهاد این حوزه و اصحاب رسانه در دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی برگزار شد.

مدیر عامل موسسه خیریه تولد دوباره به عنوان میزبان در این مراسم گفت: نخستین مرکز اقامتی مدل طبی ویژه بانوان در کشور راه اندازی شده است.

عباس دیلمی زاده افزود: این مرکز شامل دو بخش بستری (درمان) و اقامتی است که در بخش اقامتی امکان نگهداری از کودکان زنان معتاد نیز فراهم شده است.

وی گفت: این مرکز 12 نفر کادر شامل یک پزشک مسئول و دو پزشک آماده باش دارد که تنها هزینه اجاره محل آن 7 میلیون تومان در ماه است.

دیلمی زاده با بیان اینکه برای ادامه فعالیت این مرکز و گسترش این گونه مراکز به کمک های مردمی و حمایت های دولتی نیاز داریم گفت: ما همواره مطالبه گر حقوق اجتماعی جامعه هدف هستیم اما هیچ گاه از هیچ نهادی طلبکار نخواهیم بود.

دیلمی زاده گفت: جمعیت خیریه تولد دوباره با دو رویکرد پرهیزمداری و کاهش آسیب به فعالیت در زمینه ترک اعتیاد پرداخته و اکنون نیز مدل سوم طبی را در این مرکز مورد توجه قرار داده که از این نظر در جهان کم سابقه است.

مدیر عامل موسسه خیریه تولد دوباره افزود:‌ این مرکز توانسته است با حمایت نهادهای دولتی، شبکه منطقه ای سمن های آسیا و غرب آسیا را با مشارکت 40 تشکل مردم نهاد از کشورهای این منطقه در زمینه ترک اعتیاد فعال کند.

وی افزود: به زودی موبایل سنتر ویژه زنان معتاد با استفاده از یک ون تجهیز شده برای حضور و ارائه خدمات به زنان معتادی که در پاتوق های اعتیاد به سر می برند در شمال و غرب تهران فعال خواهد شد.

دیلمی زاده گفت: هدف خیریه تولد دوباره که از سال 80 فعالیتش را با یک چادر آغاز کرد همکاری با دیگر تشکل های مردم نهاد است و تاکنون 100 مرکز خود را به دیگر تشکل ها واگذار کرده و فقط 10 مرکز تخصصی را برای ادامه فعالیت و استفاده از ایده های نوین علمی در اختیار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: