کد خبر: ۶۷۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
تعداد بازدید: ۳۷۰۱
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت: حق بیمه فرهنگیان در سال ۹۵ به ۱۷هزار تومان افزایش می‌یابد.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری تسنیم: سید محمد بطحایی دیروز در آخرین روز برگزاری سی‌وسومین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور در سالن اجلاس سران، اظهار کرد: بیمه تکمیلی فرهنگیان دستاویزی برای انتقاد از دولت شده است.

وی افزود: بیمه تکمیلی فرهنگیان از سال 78 در آموزش و پرورش آغاز شد و در سال 89 با روش جدید بیمه طلایی ادامه یافت.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال 91 و 92 به دلیل اینکه دولت از پرداخت کامل سهم خود در بیمه طلایی فرهنگیان ناتوان ماند بدهی سنگینی به شرکت بیمه‌گذار ایجاد شد که تاکنون هم این مبلغ را به شرکت بیمه‌گذار پرداخت نکرده‌ایم.

بطحایی ادامه داد: در ابتدای سال 93 این شرکت بیمه‌گذار قرارداد خود را با آموزش و پرورش لغو کرد به دلیل اینکه نتوانست این بدهی سنگین خود را به آن پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: بر همین از حیث قوانین ما دیگر مجاز به عقد قرارداد با شرکت‌های بیمه تحت پوشش بیمه مرکزی نبودیم و باید به سراغ بیمه‌ها که مستقل بودند می‌رفتیم که یکی از آنها آتیه‌سازان حافظ بود.

معاون توسعه و مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: این شرکت در شرایط سخت سال 93 با ما قرارداد بست؛ در ابتدای سال 94 بعد از اجرای طرح تحول سلامت، تعرفه‌های خدمات پزشکی به شدت افزایش یافت؛ بنابراین ما باید هزینه خدمات بیمه را افزایش یا کیفیت آن را کاهش می‌دادیم که به هیچ کدام از این اقدام راضی نبودیم.

بطحایی مطرح کرد: تنها گزینه ما اجرای بیمه تکمیلی به روش صندوقی بود. ورود به روش صندوقی در بیمه تکمیلی بسیار خطرناک است یعنی باید پول را در جیب خود گذاشته و از جیب خود هزینه کنیم  که این موضوع ریسک ورشکستگی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش صرفاً متولی بیمه تکمیلی نیروی‌های شاغل است متولی بیمه بازنشستگان ، صندوق بازنشستگی است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از اردیبهشت 94 با روش صندوقی بیمه تکمیلی فرهنگیان را اجرا کردیم، افزود: شرکت‌های بیمه‌گذار برای ارائه خدمات بیمه تکمیلی به اعضای هر نفر 54 هزار تومان از ما پول می‌خواستند و آموزش و پرورش نمی‌توانستند بیش از 30 هزار تومان هزینه کند بر چنین شرایطی توانستیم جدول سال‌های گذشته را با کیفیت بهتر ادامه دهیم.

بطحایی ادامه داد: شرکت آتیه‌سازان حافظ دنبال کارگزار بیمه تکمیلی فرهنگیان درصدی از ما هزینه گرفته و سندها رسیدگی و پرداخت می‌کند به گونه‌ای هم اکنون زمان پرداخت خسارت‌ها به کمتر از 15 روز رسیده است.

وی تصریح کرد: ثبت هزینه‌ها در بیماری‌های خاص و جراحی‌های سنگین برداشته شده است و حتی در مواردی در طول یک‌سال،600 میلیون تومان بابت هزینه درمان معلمی که بیماری صعب‌العلاج دارد، پول پرداخت کرده‌ایم.

معاون توسعه و مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای سال 95 افزایش حق بیمه فرهنگیان بیش از 12 درصد نخواهد بود یعنی سال گذشته 15 هزار تومان از فرد فرهنگی دریافت کردیم که امسال این رقم حدود 17 هزار تومان خواهد رسید.

بطحایی افزود: مراکز درمانی خاص که حدود 4 یا 5 مرکز است ایجاد شده که فرهنگیان در این مراکز فرانشیز دریافت نشده و حتی داروها نیز رایگان است که تعداد این مراکز را به 12 واحد افزایش خواهیم داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی علوی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
0
0
تمدید یکساله بیمه طلایی فرهنگیان برای سال آینده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بطحایی از تمدید یکساله بیمه طلایی فرهنگیان با شرکت بیمه آتیه سازان خبر داد و افزود: ایشان گفتند طبق قرارداد جدید که از اول مهر آغاز خواهد شد مشکلات پرداختی و درمانی فرهنگیان نسبت به سال قبل کاهش خواهد یافت.
نظر معلمان درمورد تمدید بیمه آتیه سازان برای سال تحصیلی 96-95:
بیمه آتیه سازان را به چند دلیل قبول نداریم-روش پرداخت هزینه های درمانی به شکل صندوقی را اصلا نمی پذیریم-روش صندوقی عملا دست معلمان را برای شکایت نمودن و پیگیری ازحق وحقوق شان می بندد –روش صندوقی اصلا برای پرداخت سریع هزینه های درمانی معلمان طراحی وپیشنهاد نشده بلکه اهداف دیگری را مد نظر داشته ودارد-این بیمه تعمدا کم ترین قرار داد بیمه ای را به جهت کمی وکیفی با مراکز درمانی وبیمارستانی و....را در طول قرارداد بیمه ای دنبال می کند-متاسفانه در بیمه های مکمل (تکمیلی)بیمه فقط به فکر سود دهی وتجارت خودشان می باشند ولذا سلامتی بیماران برایشان مهم نبوده برای همین از تعهداتی که در قرار داد بیمه آمده عدول می کنند.وبدتر از آن اینکه مسوولین آموزش وپرورش در مقابل تخلفات بیمه آتیه سکوت نمودند وکارشان را توجیه می کنند.وجالب تر آنکه مسوولین بیمه آتیه سازان همه مشکلات معلمان در قرار بیمه ای منجمله کنسل نمودن قرارداد بیمه با پزشکان و ازمایشگاه و............ و همچنین پرداخت اندک هزینه ای درمانی را پیشنهاد خود مسوولین آموزش وپرورش می دانند.(واقعا جالبه اسم این بیمه را طلایی هم می گذارند)
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
0
0
دبیر فیزیک یکی از شهرستانهای کهکیلویه وبویراحمد هستم برای سونوگرافی به یکی از کلنیک ها مراجعه کردم دفترچه ام را نپذیرفتند گفتند با اموزش وپرورش قرارداد نداریم باید ازاد حساب کنیم فقط صد هزار تومان در حساب داشتم اگر ان را بابت سونو میدادم باید از نانوایی نان قرضی میگرفتم رفتم و دفترچه یکی از اشنایان که روستایی بود اوردم وسونو را دادم خدا وکیلی ما چه ارزشی در این جامعه داریم که نه خودمان ونه دفترچه درمانمان حتی نزد یک کلنیک دولتی ارزس ندارد یک ماه دیگر با همین انگیزه باید بروم سرکلاس .از همه فرهنگیان میخواهم این موضوع را در فضای مجازی پخش کنند .فکر میکنم همین یک موضوع برای استیضاع وزیر کافی است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
0
0
کیفیت این بیمه این سه سال بدتر وبدتر شده .خود این بیمه از نظر روحی برای مشکل ساز شده هر دکتری و... بریم میگن بجز فرهنگیان .واقعا جای تاسف است تو کشوری با این عظمت وذره ایی شایستگی در آموزش وپرورش کاش در حیای دیزی ما بسته بود یا گربه هه کمی حیا داشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
خاک تو سر خودتون و بیمه تون اسمشو هم گذاشتین طلایی!!!!!!!!!!
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
با عرض سلام وارادت،خداوکیلی ما توی شهری هستیم که بیمه تکمیلی با همه بی ارزشی اش ،کوچکترین ارزشی ندارد وخدماتی برای ما انجام نمی دهند.وباید برای خدمات ناچیز آن بای با کلی هزینه به شهرهای دیگربرویم.به قول همکار ارجمندمان بیشتر وقت ها هم پول نان خشک وخالی را هم نداریم وباید از مغازه های سر کوچه بگیریم ،اف براین روزگار پر زرق و برق که ما قشر فرهنگی جامعه بخصوص مقطع ابتدایی پول خرین نان هم نداریم وای به کارهای دیگه
جا وید
-
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
ستام خسته نباشید بدتان نیاید این بیمه مثلا طلایء هیچ فلز غورازه هم نیست چون هرجا بروی باید یک بسته پول همراهت باشد مافرهنگیان هم خجیلیم بخصوص پست های پاینتراموزش پرورش که نه رتبه بندی داریم ونه حقوق مان زیاد است واگرمراکزدولتی برویم میگویند بافرهنگیان قراداد نداریم به خصوصی میرویم میگویند قراردادرا لغو کرده است وتویتعاون منطقه میری مگن مانمیدانیم همینه که هست بخدا ما دیگر خجالت می کشیم دراین مواقع بگوییم فرهنگی هستیم مجبوریم هیچ حرفی نزنیم پس چرا سر یک بیمه نا کارامد هم پول بدهیم شرمنده شویم این درسته پس لطفا یک فکراساسی بکنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
هرکجا که قبلا میرفتیم بابیمه تکمیلی فرهنگیان قرار دلدداشت ولی هم اکنون هیچ پزشکی یا بیمارستانی یاداروخانه ای بابیمه
آتیه سازان قراردادندارد ویا اگر داشته باشد مسولیت محدود داشته مانند بیمارستان ها اگر قرداد داشته باشند خود پزشک بیمارستان بابیمه قراردادندارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
با سلام و خدا قوت. بر خلاف اینکه میفرمایید هزینه ها 15 روزه پرداخت میشود متاسفانه در تهران که همان یک ماه است و عملی نشده است. ما که مجبوریم از بیمه تکمیلی استفاده کنیم حتی الامکان بیمه گذار مناسب تری انتخاب کنید تا این همه ناراضی نباشند.
جا وید ازقزوین
-
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
ببخشد من الان یک نفر مریض دارم هزینه زیای هم لازم دارم بیمه طلای هم که قابل قبول نیست چکار بکنم پولی هم که انقدر ندارم اگر قرض بکنم به امیداینکه بیمه برگرداند انهم که هیچ کس نمیدهد چون ن دارندانهاهم وضعیت نسبت مارا دارند این هم از گرفتاریهای بیمه ناکارامدما فرهنگیان دستان درد نکند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
بیمه اتیه سازان که اسمشو گذاشتن طلایی مسخره ترین اسم ممکنه.کدوم خدمات؟ اسم دهن پر کنی داره برای فریفتن افکار عمومی واینکه بگویند مردم ما هوای معلم رو داریم وافکار جامعه رو بر ضد معلمان بشورانند.جامعه ای که حقوق معلم رو تحت معوقات هزار بار در شبکه های مختلف زیر نویس میکنه دیگه نباید توقع زیادی ازش داشت.همه مردم از یک ریال که به معلم اضافه بشه خبر دارند اما اختلاس های نجومی هرگز دیده نمیشن
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: