کد خبر: ۶۷۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
تعداد بازدید: ۳۶۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با کمک یگان مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک قلاده شیر نابالغ در شهرستان سراوان کشف شد.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری فارس: به گزارش زاهدان به نقل از روابط عمومی بهزیستی سیستان و بلوچستان، سعید محمودی اظهار کرد: یک قلاده شیر نابالغ در منطقه مرزی روتک سراوان با همکاری یگان مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از متخلفان کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: در پی اخبار واصله مبنی بر حمل غیرمجاز گونه‌های (خاص) حیات وحش از مرز پاکستان و ایران با همکاری هنگ مرزی و یگان مرزی سپاه کلیه مبادی ورود و خروج مرزی تحت کنترل قرار گرفت تا اینکه نیروهای یگان مرزی سپاه به یک خودروی عبوری در جاده مرزی سراوان مشکوک می شوند و پس از تعقیب و گریز خودرو، راننده خودرو با جا گذاشتن خودرو و یک نفر سرنشین در منطقه صعب العبور مرزی متواری می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: در بازرسی به عمل آمده از خودرو متوجه حضور یک قلاده توله شیر کشف شد که با توجه به اینکه حیوان مذکور به علت هوای گرم و بعد مسافت دچار ضعف شدید جسمانی شده بود ماموران یگان حفاظت محیط زیست سراوان سریعاً گونه ضبط شده را به دامپزشکی سراوان اعزام و پس از معاینه، درمان و واکسیناسیون گونه فوق را جهت قرنطینه به اداره حفاظت محیط زیست سراوان انتقال دادند.

وی بیان کرد: سن این توله شیر (ماده) حدودا 4 ماه تخمین زده می‌شود و به علت شیرخوار بودن توسط محیط بانان تغذیه دستی می‎شود و هم اکنون حال عمومی آن رضایت بخش است.

محمودی گفت: تحقیقات جهت دستگیری راننده متواری ادامه دارد و اقدامات اولیه شناسایی وی صورت گرفته است و در همین راستا پرونده تخلف همراه با یک نفر سرنشین خودرو به مراجع قضایی ارجاع شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: