کد خبر: ۶۷۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
تعداد بازدید: ۴۳۶
سخنگوی ناجا گفت: با افرادی که اقدام به تبلیغ مدل‌های جدید غربی و لباس های کم پوشش می کنند، برخورد قانونی برابر ضوابط، صورت می‌گیرد.
سخنگوی ناجا مطرح کرد: برخورد با مبلغان مدل‌های جدید لباس غربی و کم پوشش
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی، گفت: شواهد متقنی در دست است که شماری از افراد کج‌رو و منحرف با راهبری و هدایت شبکه‌های خارجی، در پی هنجارشکنی فرهنگی و ترویج الگوهای رفتاری مغایر ارزش‌های پذیرفته شده جامعه و تبلیغ مدل‌های جدید غربی و لباس‌های کم پوشش از طریق شبکه‌های اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه با شناسایی این افراد اقدامات قانونی برابر ضوابط با آنان صورت می‌گیرد، گفت: در خصوص باندهایی که عامدانه و برنامه‌ریزی شده با اجیر کردن افراد، مبادرت به تبلیغ و پوشش و یا مد خاصی در سطح معابر و یا مدلینگ خیابانی کنند، گزارش مستندی دریافت نکرده‌ایم.

سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه متاسفانه بعضی از افراد ناآگاه به دنبال رسمی کردن مدلینگ یا نمایش زنده لباس هستند، تصریح کرد: تا کنون پلیس در این خصوص موافقتی نکرده است.

سخنگوی ناجا در ادامه با اشاره به آمار برخوردها با متخلفان و مروجان فرهنگ پوشش غربی در شبکه‌های اجتماعی گفت: در بهار امسال بیش از 500 سایت و وبلاگ فعال در حوزه مد و لباس مورد تذکر واقع شدند و در سامانه ثبت شده‌اند که اکثر آنان نیز تمکین کرده و اقدامات پیشگیرانه اثر بخش بوده است.

وی با بیان اینکه 45 پرونده قضایی نیز در این خصوص تشکیل و به مرجع قضایی ارجاع داده شده است، ادامه داد: همچنین با هماهنگی مرجع قضایی حدود 20 سایت، وبلاگ و صفحه از دسترس خارج شده است.

سردار منتظرالمهدی درباره لباس‌هایی که الفاظ لاتین بر روی آن چاپ شده است، گفت:‌ این لباس‌ها توسط تعدادی از افراد غافل در جامعه استفاده می‌شود که حتی بعضا معانی نوشته‌های آن را هم نمی‌دانند، در این خصوص تذکرات لازم به صنوف و فروشنده‌ها داده شده است که با همکاری صنوف و فروشندگان و البته درک صحیح استفاده‌کنندگان این پدیده رو به افول و کاستی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: