کد خبر: ۶۷۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷
تعداد بازدید: ۴۴۹
برانكو مربي خوبي است و براي اثبات اين گزاره نيازي به جنگ و جدل وجود ندارد.
به گزارش خبرداغ ،سوابق او در ايران و بيرون از ايران به خوبي اين موضوع را نشان مي‌دهد و البته تيم خوب و كم‌نظيري كه او در پرسپوليس ساخته هم پاي اين نظريه مهر تاييد مي‌كوبد. با اين وجود تجربه تاريخي نشان مي‌دهد پروفسور سرخ‌ها در برخي موارد اصرار عجيبي روي بازي گرفتن از نفراتي دارد كه شايد نمره قبولي را از كارشناسان و منتقدان نمي‌گيرند. جالب اينكه از قرار معلوم اين ضعف تاريخي برانكو، بيشتر در مورد مدافعان كناري و به ويژه سمت چپ مصداق دارد؛ چنانكه از زمان حضور در تيم ملي، لجاجت ايوانكوويچ براي استفاده از برخي نفرات در اين پست باعث آزار هواداران شده و لطمات زيادي به تيم‌هاي او وارد كرده است. برانكو در زمان حضور در تيم ملي ايران و به ويژه در مقطع جام ملتهاي2004 آسيا، اعتقاد شديدي به بازي علي يا ناجي بداوي داشت. بداوي يك مدافع چپ‌پا بود كه برانكو عميقا به بازي او اعتقاد داشت، اما منتقدان زيادي در اين مورد با مربي كروات هم‌عقيده نبودند. ايوانكوويچ تحت هر شرايطي سعي مي‌كرد به اين فوتباليست بازي بدهد، اما او به ندرت مي‌توانست اعتماد كارشناسان را جلب كند. تاريخي‌ترين قاب در مورد ناجي بداوي هم مربوط به درگيري فيزيكي او با رحمان رضايي در ميانه‌هاي بازي با عمان در مرحله گروهي جام ملتهاي آسيا مي‌شود؛ صحنه شگفت‌انگيزي كه مي‌توانست با اخراج همزمان هر دو بازيكن همراه شود و كاري كند كه تيم ملي ما در آن مسابقات حتي از گروهش هم بالا نيايد. اين درگيري از سوءتفاهم‌هاي فني بين دو بازيكن آغاز شد و در نهايت يك آبروريزي تاريخي را رفم زد.

 

برانكو سال گذشته در پرسپوليس هم همين‌قدر به بابك حاتمي ميدان داد. در شرايطي كه كاملا روشن بود اين بازيكن قادر به تامين خواسته‌هاي هواداران نيست و هر هفته صداي اعتراض‌ها بلندتر مي‌شد، برانكو با اصرار شديد از او در اين ناحيه استفاده مي‌كرد. 7هفته طول كشيد تا بالاخره مستر ايوانكوويچ راضي شود محمد انصاري را در اين پست تست كند و البته نتايج درخشاني بگيرد. با اين وجود هر زمان كه در طول فصل مشكلي براي مدافعان كناري پيش مي‌آمد، برانكو باز به بابك حاتمي فرصت مي‌داد و البته نتايج سرخپوشان در مسابقاتي كه حاتمي در آنها به ميدان رفت، به وضوح نشان مي‌دهد چرا اين تيم سال گذشته قهرماني را از دست داد! حالا هم همان داستان در حال تكرار است، با اين تفاوت كه از قرار معلوم محسن ربيع‌خواه بايد تريلوژي تاريخي برانكو را تكميل كند! ربيع‌خواه كه مدتها مصدوم بوده، اصالتا يك هافبك دفاعي است، اما برانكو با انتقال انصاري به قلب خط دفاعي، در دو بازي نخست از اين بازيكن در سمت چپ استفاده كرده. نتيجه‌اش هم اين شد كه ربيع‌خواه در نيمه دوم بازي با فولاد زير اولين فشارها وا داد و باعث توقف پرسپوليس شد. عجيب اينكه برانكو در نشست خبري به شدت از اين بازيكن تمجيد كرده و گفته او همه استانداردهاي بازي در پرسپوليس را دارد. پس احتمالا ربيع‌خواه هم مثل بابك حاتمي و ناجي بداوي حالا حالاها زير سايه اعتماد مربي كروات، به هنرنمايي ادامه خواهد داد!

بانک ورزش
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: