کد خبر: ۶۷۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
تعداد بازدید: ۴۳۱
توصیه قاسمی به دولتمردان انگلیس:
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه تاکید کرد: انگلیس به جای تحریف وقایع و سوءاستفاده از بحران‌های منطقه‌ای برخلاف مصالح مردم این منطقه، در مسیر احترام به خواست و اراده مردم و در جهت اجتناب از تنش‌آفرینی حرکت کنند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، بهرام قاسمی اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس  را دخالت آشکار  در مسائل کشورهای منطقه و در ادامه سیاست‌های تفرقه‌افکنانه این کشور دانست.

وی ادعای این مقام دولت انگلیس مبنی بر ارسال سلاح از سوی ایران به یمن را تکذیب و دروغی محض ارزیابی کرد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران کماکان مبتنی بر ایجاد ثبات و امنیت در منطقه است و متاسفانه کشورهای بیگانه با حضور نظامی خود در منطقه همواره عامل بی‌ثباتی، رشد افراط‌گرائی و ترویج هرچه بیشتر تروریسم بوده‌اند.

وی تاکید کرد: کشورهای منطقه بدون دخالت سایر کشورهای فرا‌منطقه ای می‌توانند و قادرند با توسل به گفت‌وگو و تعامل بیشتر و پیروی از سیاست حسن همجواری، احترام متقابل و حق حاکمیت کشورها بر بحران‌ها و ناآرامی‌ها فائق آیند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه  بار دیگر موکدا به مقامات انگلیسی توصیه کرد به جای تحریف وقایع و سوءاستفاده از بحران‌های منطقه‌ای برخلاف مصالح مردم این منطقه، در مسیر احترام به خواست و اراده مردم و در جهت اجتناب از تنش‌آفرینی حرکت کنند. 

قاسمی تصریح  کرد: هوشیاری مردم منطقه در مقابل القائات نادرست، توجه  به ریشه‌های واقعی بحران و همچنین تلاش مشترک در جهت حل و فصل آنها میتواند به برقراری ثبات و امنیت به دور از دخالت کشورهای خارج از منطقه کمک نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: