کد خبر: ۶۷۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
تعداد بازدید: ۴۷۴

جشنواره فرهنگی دانشجو معلمان شامل  سه بخش جشنواره قرآن و عترت، جشنواره علمی، ادبی و هنری و جشنواره سرود وتئاتر است که هر یک از این بخش‌ها رشته‌های مختص خود را داراست.

به گزارش ایسنا، دانشگاه فرهنگیان به منزله مهمترین نهاد تخصصی تربیت معلم در کشور، عهده دار مسئولیت تربیت معلمان بر اساس نظام معیار اسلامی می باشد که باید همه برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه را در راستای زمینه سازی برای کسب شایستگی های معلمی، توسط دانشجو معلمان سامان دهد لذا بیست و ششمین جشنواره فرهنگی دانشگاه فرهنگیان که با مشارکت دبیرخانه دائمی جشنواره های فرهنگی و همکاران اداره کل امور فرهنگی تدوین شده است، امسال نیز به اجرا در می آید. از این رو معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و تنوع بخشی به رشته ها را در دستور کار قرار داده است.

اهداف کلی و جزئی این جشنواره اعتلای فرهنگی و اجتماعی کشور، زمینه سازی برای تعالی و کسب شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای دانشجو معلّمان و اعتلای علمی، معنوی، هنری و ادبی آنان، تحقق حاکمیت احکام و ارزشهای الهی و تقویت مبانی فکری، فرهنگی و اعتقادی دانشجو معلمان،ایجاد زمینه تحرّک، پویایی، شادابی و نشاط بیشتر دانشجو معلّمان از طریق رقابتهای سازنده و تعالی بخش،شناسایی دانشجو معلمان علاقه مند به فعالیتهای فرهنگی و ایجاد بستر لازم برای ارتقای دانش، بینش و مهارتهای آنان،ارج گذاری و معرّفی توانمندیها و مهارتهای علمی، ادبی و هنری دانشجو معلمان. جریان سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ اسلامی، بومی و ملی است.

این جشنواره شامل  سه بخش جشنواره قرآن و عترت، جشنواره علمی، ادبی و هنری و جشنواره سرود وتئاتر، که هر یک از این بخش‌ها رشته‌های مختص خود را دارا است.
   
بخش شفاهی جشنواره قرآن و عترت، شامل رشته‌های قرائت قرآن کریم، حفظ قرآن کریم، اذان(ویژه برادران)، دعا خوانی و تواشیح (ویژه برادران) می شود.

بخش کتبی جشنواره قرآن و عترت نیز شامل رشته های آشنایی با ترجمه و تفسیرقرآن کریم، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین و آشنایی با احادیث، نهج البلاغه، احکام و صحیفه سجادیه می شود.

بخش علمی، فناوری، جشنواره علمی، ادبی و هنری شامل رشته های تولید نرم افزار، مقاله نویسی، وبلاگ  نویسی، تولید بازیهای رایانه‌ای و نشریه الکترونیکی است.

بخش ادبی جشنواره علمی، ادبی و هنری نیز شامل رشته های شعر، داستان نویسی، فیلمنامه نویسی، نمایشنامه نویسی، آئین سخنوری، نقد و بررسی کتاب، تلخیص کتاب، قصه گویی، نشریه مکتوب است.

همچنین بخش هنری جشنواره علمی، ادبی و هنری نیز شامل رشته های طرّاحی، نقاشی، خط تحریری، عکاسی، طراحی پوستر، معرق، تهذیب، فیلم کوتاه، نماهنگ، انیمیشن، کاریکاتور، تصویرگری آیات قرآنی است.

جشنواره تئاتر وسرود شامل رشته‌های( گروهی ) سرود ، تئاتر صحنه ای و تئاتر عروسکی است.

این جشنواره در سه مرحله مقدماتی، استانی و کشوری به اجرا در می آید و مراحل مقدماتی و استانی جشنواره، توسط ستاد استانی و ستاد پردیس‌ها و مراکز آموزش عالی، برنامه ریزی و اجرا خواهد شد و مسئولیت برگزاری در مرحله کشوری بر عهده معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان است. 

همچنین فقط دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان مجاز به شرکت در این جشنواره هستند و دانشجویان در مراحل مقدماتی و استانی جشنواره می‌توانند تابع نظر ستادهای استانی جشنواره در رشته های موردعلاقه خود در یک یا چند رشته شرکت کنند امّا در مرحله کشوری حداکثر مجاز به شرکت در دو رشته هستند.

زمان و مکان  برگزاری این جشنواره در بخش‌های فردی وگروهی مجزا می باشند، زمان برگزاری مسابقات در رشته‌های فردی 12 مرداد در شهر تبریز می باشد و زمان برگزاری مسابقات در رشته های گروهی 12 شهریور  در شهر یاسوج است.

جوایز در نظر گرفته شده برای شرکت کنندگان و نفرات برتر مراحل استانی و کشوری به این ترتیب می باشد: در مراحل مقدماتی و استانی به شرکت کنندگان گواهی شرکت و به نفرات برتر لوح سپاس و هدایایی از سوی ستادهای اجرایی استان و پردیس اهداء خواهد شد و در مرحله‌ کشوری  به کلیه شرکت کنندگان جشنواره، گواهیِ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: