کد خبر: ۶۷۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰
تعداد بازدید: ۹۲۹

پورشه اعلام کرد که سدان الکتریکی خود را که رقیبی برای تسلا است تا سال 2020 عرضه می‌کند. این خودرو با سرمایه‌گذاری 1 میلیارد یورویی و ایجاد اشتغال برای 1400 نفر ساخته خواهد شد.

Porsche Mission E Concept
Porsche Mission E Concept

پورشه تائید کرد کانسپت Mission E که اولین بار در موتورشو فرانکفورت معرفی گردید چراغ سبز تولید را تا پایان دهه‌ی میلادی دریافت نموده است.
اولین خودروی الکتریکی این برند عصر جدیدی را برای ساخته‌های شرکت شروع خواهد کرد و البته سرمایه‌ی وسیعی را نیز برای کارخانه‌ای که در آن ساخته می‌شود می‌طلبد.
Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept

با پشت سر گذاشتن رسوایی موسوم به دیزل گیت، فولکس‌واگن اعلام کرده بود که در چند سال آینده تعداد بیشتری از خودروهای الکتریکی و هیبریدی را به بازار عرضه خواهد نمود. این گروه خودروسازی همچنین تائید کرده که نسل آینده‌ی سدان فیتون الکتریکی خواهد بود و هم‌اکنون پورشه خودرویی کاراتر را به فرم Mission E 592 اسب بخاری خواهد ساخت.
Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept
Porsche Mission E Concept
Porsche Mission E Concept
Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept

به عنوان التزامی عملی برای تولید خودروهای الکتریکی، حدود 700 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در سایت اصلی اشتوتگارت پورشه و برای ایجاد خط مونتاژ اضافی و رنگ‌آمیزی صورت خواهد گرفت. از سوی دیگر 1400 شغل جدید نیز ایجاد می‌شود.
300 میلیون یوروی دیگر نیز در سایر بخش‌ها سرمایه‌گذاری خواهد شد. دکتر اولیویر بلوم، رئیس هیئت‌مدیره‌ی پورشه می‌گوید که این خودرو شروع‌کننده‌ی فصلی جدید در تاریخ خودروهای اسپورت خواهد بود.
Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept

Mission E آمیخته‌ای از روح جنگندگی هایپرکار 918 و نسبت‌های پانامرا است اما ظاهر آن کمتر بحث‌برانگیز خواهد بود. با ارتفاعی برابر با 1300 میلی‌متر، این خودرو بسیار به زمین نزدیک خواهد بود و بدنه نیز از آلومینیوم، فولاد و پلیمر فیبر کربن تقویت‌شده ساخته خواهد شد. رینگ‌ها از کربن ساخته شده و در جلو 21 و در عقب 22 اینچی خواهند بود.
Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept

چراغ‌های جلوی LED با ماتریکس 4 نقطه‌ای را پیش‌ازاین در 911 فیس لیفت شده تا حدی دیده‌ایم درحالی‌که خط سقف الهام گرفته شده از 918 به این منظور طراحی شده تا حد امکان نمایی آئرودینامیک را فراهم سازد. ویژگی متمایزکننده‌ی این خودرو طراحی درب‌های آن است که در نبود ستون B امکان دسترسی آسان به کابین را به سرنشینان می‌دهد.
Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept

در بخش پرفورمنس و کارایی پورشه نیم‌نگاهی به خودروی مسابقه‌ای هیبرید لمانز یعنی 919 داشته است. سیستم رانندگی 800 ولتی جدید که از دو پیشرانه‌ی الکتریکی و باتری قدرتمند تشکیل شده (پورشه ادعا می‌کند که این سیستم به اندازه‌ی هر سیستم الکتریکی امروزی قدرتمند است) هر چهارچرخ Mission E را به حرکت درمی‌آورند و قدرت 592 اسب بخاری دارند.

MISSION E
پورشه مدعی است که این خودرو در مدت‌زمان 3.5 ثانیه به‌تندی 100 کیلومتر رسیده و برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت به 9 ثانیه دیگر احتیاج دارد. این کانسپت در زمان ارائه از سیستم فرمان پذیری هر چهارچرخ سود می‌برد و سیستم گشتاور برداری پورشه نیز به‌طور خودکار قدرت را به‌طور انفرادی و برای به حداکثر رساندن چسبندگی بین هر چرخ توزیع می‌کند.

MISSION E
دیگر مزیت سیستم رانندگی الکتریکی قدرتمند این خودرو محدوده‌ی حرکتی 500 کیلومتری آن است که با تسلا مدل S و کانسپت آئودی e0tron برابری می‌کند.

MISSION E
جایی که پورشه دست بالاتر را می‌گیرد به سیستم شارژ توربوی این شرکت مربوط می‌شود که اجازه می‌دهد تا از طریق پورت 800 ولتی،80 درصد باتری‌ها در حدود 15 دقیقه شارژ شوند. پورشه ادعا می‌کند که به خاطر استفاده از کابل‌های مس سبک‌تر و کوچک‌تر این کار امکان‌پذیر است. به عنوان یک جایگزین، باتری‌ها می‌توانند از طریق شارژ القایی بی‌سیم نیز دوباره پر شوند. یک پانل موجود در پشت چرخ جلو پورت شارژ را پنهان می‌کند.

MISSION E
اما تکنولوژی‌های بکار رفته به همین‌جا ختم نمی‌شود. پورشه از تکنولوژی ردگیری چشم و کنترل حرکتی برای عملکردهای عمده‌ی خودرو بهره گرفته است.


داشبورد خودرو نیز به دو بخش مجزا تقسیم شده و نشان دهنده‌های سنتی نیز راه را برای استفاده از صفحه دیجیتال 3 بعدی باز کرده‌اند. پانل به حرکات راننده واکنش نشان می‌دهد بنابراین صفحه‌نمایش همیشه قابل دیدن بوده و در جلوی چشم راننده قرار دارد.
Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept

دومین صفحه‌نمایش در طول داشبورد گسترده شده و برنامه‌های قابل انتخاب 3 بعدی را نشان می‌دهد و می‌تواند برای استفاده از عملکردهای اصلی و ابتدایی نظیر ناوبری، مدیا و سیستم تهویه بکار گرفته شود. این سیستم‌ها می‌توانند از طریق حرکات دست نیز فراخوانی شوند.
منبع: پدال
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: