کد خبر: ۶۷۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
تعداد بازدید: ۴۶۴
شهر توکیو،‌وزیر پیشین محیط زیست را به عنوان اولین شهردار زن این شهر انتخاب کرد.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری ایلنا: به گزارش ژاپن تایمز،امروز – یکشنبه - «‌یوریکو کویکه» وزیر پیشین محیط زیست در حزب لیبرال دموکرات به عنوان نخستین شهردار زن پایتخت ژاپن انتخاب شده است.

به رغم شرکت بدون توافق حزب متبوعش این نامزد ۶۴ ساله توانست تا رقبای عمده خود را شکست داده و هم اینک نیز شهردار شهری با بیش از ۱۳ میلیون جمعیت شود.

وی با اطلاع از این پیروزی به رسانه‌ها گفت:«‌من تمایل دارم تا سیاست‌های جدیدی را که کسی تا کنون شاهد آن‌ها نبوده به کار ببندم.»
 


رقبای عمده این شهردار جدید شامل «هیرویا ماسودا»،‌وزیر پیشین کشور ائتلاف لیبرال دموکرات و کمیتو و همچنین «شونتارو توریگو»،‌ روزنامه نگار کهنه کار که از سوی احزاب عمده مخالف دموکرات و کمونیست ژاپن مورد حمایت بود،‌است.

این سه همچنین،‌اعلام کرده‌اند که در صورت انتخاب در هزینه‌های المپیک سال ۲۰۲۰ توکیو برای کاستن فشار بر عموم مردم، صرف نظر خواهند کرد.

این شهردار جدید قرار است تا به سرعت کار خود را آغاز کند و اولین وظیفه خود را حضور در المپیک تابستانی ریو دژانیرو در برزیل در هفته آینده دانسته است.

توریگو ۷۶ ساله در میان رقبایش تنها کسی است که به روشنی در مقابل شینزو آبه نخست وزیر این کشور موضع گیری کرده است.

وی که یک روزنامه نگار است قول داده تا همه رآکتور‌های اتمی موجود در فاصله ۲۵۰ کیلومتری توکیو را از کار متوقف کند.

ماسودا نیز قول داده بود تا گام‌های مهمی را در برابر تروریسم و حمله‌های سایبری در آستانه بازی‌های توکیو در سال ۲۰۲۰ بر دارد.

به عنوان بخشی از طرح‌های اجرایی،‌کویکه می‌گوید که برای بازگرداندن توکیو به پایتخت بین‌المللی تجاری آسیا از طریق استفاده از «‌حوزه‌های خاص اقتصادی»‌این شهر،‌ تمام تلاش خود را به کار بندد.

وی به واسطه اعلام نامزدی پیش از اظهار نظر حزب‌اش موجب خشم اعضا این حزب شده بود. آن‌ها در مقابل اعلام کردند که احتمالا از رقیب این نامزد حمایت خواهند کرد.

انتخابات امروز،‌چهارمین انتخابات از سال ۲۰۱۱ است که دوره چهارساله نامزد‌ها به واسطه استعفا در آن کامل نمی‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: