کد خبر: ۶۷۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
تعداد بازدید: ۳۳۹
افزایش خرید و فروش مسکن، می‌تواند نوید‌دهنده آغاز پروسه‌ای باشد که بازار مسکن- این کالای استراتژیک- از رکود خارج شود.
افزایش ٢٨ درصدی معاملات مسکن در تهرانبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، بانك مركزي در گزارشي با اعلام افزايش ٦/٢٧ درصدي خريد و فروش مسكن در تيرماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تاكيد كرد كه شاخص اجاره‌بهاي مسكن در ماه گذشته در شهر تهران ٥/٩ درصد و در مناطق شهري   ٣/١٠ درصد افزايش داشته است. در گزارش «تحولات بازار مسكن شهر تهران در تيرماه ١٣٩٥» كه توسط بانك مركزي تنظيم شده، آمده: در تيرماه، متوسط قيمت خريد و فروش يك مترمربع زيربناي واحد مسكوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملكي شهر تهران، چهار ميليون و ٢٣٠ هزار تومان بوده كه اين رقم نسبت به ماه گذشته و مدت مشابه سال پيش، به ترتيب، ١/٠ و ٤/٤ درصد افزايش را نشان داده است.

همچنين در اين گزارش آمده كه در ماه‌ گذشته، چهارده هزار و ٩٦٩ واحد آپارتمان مسكوني در تهران خريد و فروش شده كه اين رقم در مدت مشابه سال گذشته يازده هزار و ٧٣٢ واحد بوده، حال آنكه در تيرماه سال ١٣٩٣، چهارده هزار و ٤٩ واحد مسكوني در تهران به فروش رسيده بود.

افزايش خريد و فروش مسكن، مي‌تواند نويد‌دهنده آغاز پروسه‌اي باشد كه بازار مسكن- اين كالاي استراتژيك- از ركود خارج شود. علاوه بر اين، ١٠ منطقه تهران ٦/٧٣ درصد معاملات را به خود اختصاص داده و ١٢ منطقه ديگر تنها ٤/٢٦ درصد خريد و فروش مسكن را از آن خود كرد. در اين ميان، منطقه پنج تهران ١٦ درصد كل معاملات تيرماه را به خود اختصاص داده و مناطق چهار، دو و هشت به ترتيب ٣/١١، ٩/٩ و ٤/٦ درصد از كل معاملات را در خود داشته است.

از سوي ديگر در چهار ماهه نخست امسال، تعداد معاملات آپارتمان‌هاي مسكوني در تهران، ٤/١١ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش داشته و متوسط قيمت يك متر مربع بناي واحد مسكوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي شهري،   ١/٣ درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشت.

 در ماه گذشته، شاخص كرايه مسكن اجاره‌اي در تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ٥/٩ درصد افزايش يافت، كه اين رقم با نرخ تورم تير ماه كه ٢/٩ درصد اعلام شده، بسيار نزديك است. اين در حالي است كه تورم اجاره‌بها در مناطق شهري ديگر، نسبت به تيرماه سال ١٣٩٤، ٣/١٠ درصد افزايش يافت. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: