کد خبر: ۶۷۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
تعداد بازدید: ۵۰۱
آتش‌سوزی در سراب گیان نهاوند از 12 شب آغاز شد و با تلاش مردم منطقه و نیروهای منابع طبیعی در ساعت 4.30 بامداد اطفا کامل حریق انجام شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  خبر آنلاین از نهاوند ؛ علی ده پهلوان، رئیس منابع طبیعی نهاوند از آتش‌سوزی عمدی در سراب گیان نهاوند خبر داد و گفت: 21 هکتار از مراتع و جنگل‌های نهاوند در این آتش عمدی سوخت.


وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ایمن‌سازی کامل از طریق آب‌پاشی انجام شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه 15 هکتار از مراتع و 6 هکتار از از جنگل‌های دست‌کاشت و طبیعی منطقه گیان نهاوند دچار حریق سطحی شدند.

ده پهلوان با اعلام اینکه 200 نفر از اهالی منطقه برای اطفا حریق به کمک نیروهای منابع طبیعی آمدند، تصریح کرد: در این حادثه 30 نفر از نیروهای منابع طبیعی و یگان حفاظت نیز حضور داشتند که در نهایت منجر به اطفا حریق شدند.

وی درباره علت آتش‌سوزی نیز گفت: علت این آتش‌سوزی عمدی است چراکه ابتدا در نزدیکی نقطه‌ای که نگهبانان منابع طبیعی حضور دارند آتش‌سوزی رخ داده تا آنها به این سو کشیده شوند و پس از آن در هشت نقطه دیگر آتش ایجاد شده است.

وی با اعلام اینکه هنوز هویت افراد متخلف در این زمینه مشخص نشده است، یادآور شد: این امر در دست بررسی است و نیروهای انتظامی پرونده را در دست پیگیری دارند چراکه یک دستگاه موتورسیکلت بدون پلاک نیز در منطقه پیدا شده که مشکوک است.

لازم به ذکر است براساس اعلام مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از سال 85 تا سال 94، 882 فقره آتش‌سوزی در 5 هزار و 390 هکتار از مراتع همدان رخ داده که 112 فقره با 385 هکتار مساحت مربوط به سال 94 بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: