کد خبر: ۶۷۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
تعداد بازدید: ۹۱۳
دیدار تیم های والیبال ایران و ایتالیا در جریان است.
گزارش لحظه به لحظه از والیبال ایران و ایتالیا/شکست در

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛بچه های ایران هیچ شانسی برای صعود نداشتند اما این دلیل نمی شود که بدون روحیه و بدون انگیزه وارد زمین شوند.

بازی با ایتالیا از آن بازی هایی است که شرایط خاص خودش را دارد.یک بازی در کلاس بالای جهانی که هزاران طرفدار دو آتشه،از آن عشق والیبالی ها را به آزادی می کشاند.درست است که ایران با لوزانو هیچ شانسی برای صعود به دور بعدی لیگ جهانی نداشت اما ....

ست اول:

ایتالیایی ها شروع کننده این بازی بودند.جایی که سرویس آنها را محمد موسوی تبدیل به نخستین امتیاز برای ایران کرد اما بلافاصله خودش سرویس را زد و مثل چند بازی قبل توپ او به تور برخورد کرد.

یک امتیاز ایران و یک امتیاز ایتالیا.جنگ،جنگ قدرتهای والیبال دنیا بود و همه چیز مساوی پیش می رفت.3 - 3.این بازی برای ایتالیایی ها اهمیت زیادی داشت.آنها که تا پیش از این در رده پنجم جدول رده بندی قرار دارند پشت خودشان روسیه ای را می دیدند که خودش مدعی است.

آنها در چشم بر هم زدنی فاصله خودشان را ایران را به عدد 4 رساندند و خیلی زود بع هدد 8 رسیدند تا نحستین زمان استراحت فنی فرا برسد.

پس از بازگشت به زمین سرویس ایتالیایی ها به بیرون رفت تا امتیاز پنجم نصیب ایران شود.این بار نوب شهرام محمودی بود که زننده سرویس باشد.توپ او در یک رفت و برگشت با دفاع روی تور دوستان زایتسف به نهمین امتیاز برای آنها تبدیل شد.

فاصله امتیازی تا امتیاز سیزدهم برای ایتالیا همین بود اما با تغییر تاکتیکی لوزانو بچه های ایران دو سه امتیاز شت هم گرفتند تا به امتیاز یازدهم برسند.در این لحظه سرمربی ایتالیایی ها تقاضای استراحت کرد تا فشار ایران بیش از این روی شاگردان تاثیر نگذارد.پس از بازگشت به زمین تورانا امتیاز چهاردهم را گرفت.

او سرویس بعدی خودش را هم آنقدر خوب زد که توپ به زمین خودشان برگشت تا مهاجمان ایتالیا امتیاز پانزدهم را بگیرند.این بار نوبت لوزانو بود تا با گرفتن تایم اوت فشار را از روی تیمش بردارد.پس از بازگشت به زمین این ایتالیا بود که امتیاز شانزدهم را گرفتند تا زمان استراحت فنی دوم فرا برسد.

ایتالیایی ها دوست نداشتند امتیاز از دست بدهند و به همین دلیل همان اختلاف دو امتیاز را حفظ کرده بودند.آنها که بارها از غفلت شاگردان لوزانو استفاده کرده بودند این بار هم با استفاده از این اتفاق اختلاف امتیاز را به عدد چهار رساندند.18- 14 ایتالیا.در این لحظه دوباره لوازنو درخواست استراحت کرد تا آخرین نکات لازم را به گوش شاگردانش برساند.

پس از بازگشت به زمین معنونی نژاد امتیاز پانزدهم را برای ایران گرفت اما ایتالیایی ها خیلی زود جبران کردند و  بیست امتیازی شدند.

شرایط برای گرفتن این "ست"کمی سخت شده بود.18-22 به نفع ایتالیایی ها بود.یک امتیاز ایران می گرفت و یک امتیاز ایتالیا.23- 19 و همین طور 24 - 20 و 25 بر 20.ایتالیایی ها موفق شدند "ست"نخست را به نفع خودشان به پایان برسانند.

 

ست دوم

شروع ست دوم و این بار عادل غلامی که زننده سرویس بود.سرویس او با دریافت خوب ایتالیایی ها همراه شد و تورنا اولین امتیاز را برای تیمش گرفت.

جیانلی برای ایتالیایی ها پشت ضربه سرویس ایستاد و توپ را به بیرون زد اما سرمربی آنها درخواست ویدئو چک کرد.پس از بازبینی مشخص شد که توپ به خارج از زمین رفته است و امتیاز به ایران رسید.پس از آن شهرام محمودی سرویسی زیبا را زد که توپ به زمین ایران برگشت و محمد موسوی امتیاز سوم را برای ایران گرفت.با اینحال سرویس بعد این بازیکن به تور برخورد کرد تا توپ و امتیاز به ایتالیا برسد.

موتور بچه های والیبال ایران انگار که تازه روشن شده بود.شاگردان لوزانو 6 بر 4 از حریف خودشان پیش افتادند.فشار تماشاگران بیش از پیش شده بود و آنها با حمایت های خودشان تلاش می کردند تا به بازیکنان روحیه بدهند.فریاد های ایران ایران شنیده می شد و این فریادها انگیزه بازیکنان را بیشتر می کرد.

ایران به امتیاز هست که رسید زمان استراحت فنی نخست رسید.پس از بازگشت به زمین عادل غلامی سرویش خوبی را زد که البته با آبشار ایتالیایی ها به امتیاز برای آنها تبدیل شد.ایتالیایی ها دو امتیاز پی در پی گرفتند و در امتیاز هشتم با ایران برابر شدند.

وقتی ضربه میلاد عبادی پور به اوت رفت لوزانو درخواست ویدئو چک کرد تا از این شانس خودش استفاده کند و امتیاز نهم به ایتالیا نرسد.اما پس از بازبینی مشخص شد که امتیاز برای ایتالیایی ها است.البته لوزانو درخواست برخورد بازیکن ایتالیا با تور را کرده بود.

9-8 ایتالیا.چند لحظه بعد محمد موسوی امتیاز را برابر کرد و دوباره این ایتالیایی ها بودند که از حریف خودشان پیش افتادند.

10- 10،11- 11 و 12- 12.دو تیم پایاپای پیش می رفتند.اما باز هم این ایتالیایی ها بودند که خودشان را کندند و به امتیاز 17 رسیدند.در این لحظه امتیاز ایران 14 بود.دو تیم با همین اختلاف سه امتیاز پیش می رفتند.تا اینکه ایتالیا به امتیاز نوزدهم رسید.با این حال شاگردان لوزانو امتیازهای از دست رفته را جبران کردند به فاصله یک امتیازی ایتالیا رسیدند.19 - 18.در این لحظه مربی ایتالیا درخواست استراحت کرد.پس از بازگشت به زمین تشکری سرویس را زد که توپ در دو رفت و برگشت با برخورد به دست مدافعان ایران امتیاز 21 را برای ایتالیا به همراه داشت.اما ایران خیلی زود امتیاز بیستم را گرفت.بازی پایاپای بود.ایتالیا 22 - ایران 21.در امتیاز بیست و سوم که به ایتالیا رسید مدافعان چند بار تلاش کردند تا مانع از این کار شوند اما...

لوزانو درخواست استراحت کرد تا آخرین نکات را به شاگردانش گوشزد کند.پس از بازگشت به زمین امتیاز 24 هم به ایتالیا رسید و امتیاز 25 هم با ضربه عبادی پور به بیرون رفت تا ایران در دو ست بازنده باشد.

ست سوم

شروع ست سوم و این امیدواری که ایرانی ها مثل شب گذشته و بازی با صربستان بتوانند بازی را برگردانند.

تورنا زننده سرویس بود.سرویسی که در یک رفت و برگشت امتیاز اول را برای آنها به همراه داشت.دوباره خود تورنا و سرویسی دیگر.این بار هم در دو بار رفت و برگشت امتیاز به ایتالیا رسید.باز هم تورنا زننده سرویس.شانس با ایران یار نبود و ایتالیایی ها سه امتیاز پیش افتادند.لوزانو بلافاصله درخواست استراحت کرد تا بیش از این اجازه ندهد که ایتالیایی ها امتیاز بگیرند.

 

پس از بازگشت به زمین این بار سرویس تورنا به بیرون رفت تا توپ و امتیاز به ایران برسد.پس از این شاگردان لوزانو به خودشان آمدند و اختلاف امتیاز را کم کردند.اما باز هم این ایتالیایی ها بودند که اجازه ندادند اختلاف کم شود.آنها چند امتیاز پشت سر هم گرفتند و اختلاف شد 4 امتیاز.

شاید اگر بچه های ایران یک درصد به صعود امید داشتند خیلی جدی تر مقابل ایتالیا بازی می کردند.ایتالیا که به امتیاز هشتم رسید زمان استراحت فنی نخست فرا رسید.

پس از بازگشت به زمین زایتسف زننده سرویس بود.سرویس او آنقدر قوی بود به زمین ایتالیا برگشت،آبشار آنها با دفاع خوب ایران همراه بود اما پس از آن دوباره ایتالیایی ها توپ را از بین دستان عبادی پور عبور دادند تا بازی 9 بر 4 شود.دوباره زایتسف و این بار هم سرویسی قدرتی.اما این بار سعید معروف با هوشیاری هر چه تمام تر به جای اینکه توپ را پاس بدهد مستقیم آن را در زمین ایتالیا خواباند.
با این حال ایتالیا آمده بود که در این بازی بازنده نباشد.آنها امتیاز دهم را هم گرفتند و همین طور امتیاز یازدهم را.11 - 5.

در این لحظه لوزانو درخواست بازبینی صحنه را کرد که داوران در بازبینی امتیاز را به ایرانی ها دادند.به همین دلیل نتیجه بازی شد 10 - 6.امتیاز یازدهم در شرایطی به ایتالیا رسید که توپ بین بازیکنان دو تیم رفت و برگشت داشت.پس از آن بلافاصله شاگردان لوزانو امتیاز هفتم را گرفتند.

جرقه زده شده بود و دوباره موتور بچه ها روشن.آنها اختلاف امتیاز را به عدد دو رساندند تا سالن دوباره منفجر شود.ایران وقتی امتیاز 14 را گرفت ایتالیایی ها درخواست بازبینی دادند اما داور ها پس از بازبینی تصمیم درست را گرفتند و امتیاز به ایران رسید.

پس از اینکه ایتالیایی ها به امتیاز شانزدهم رسیدند زمان استراحت فنی دوم فرا رسید.پس از بازگشت به ایران پیانو سرویس را زد و با دریافت خوب بچه ها و آبشاری که محمودی زد تبدیل به امتیاز 16 برای ایران شد.

ایتالیایی ها امتیاز هفدهم را هم گرفتند.دوباره بازی از دست بچه های ایران خارج شد و ایتالیایی ها خیلی زود به امتیاز نوزدهم رسیدند.لوزانو دوباره درخواست وقت استراحت کرد تا شاید این آخرین حربه باشد برای اینکه بازی را به ایتالیایی ها نبازند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: