کد خبر: ۶۶۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
تعداد بازدید: ۵۴۸
جواد واحدی متخصص علوم تغذیه گفت: استفاده از غذاهای خشک و پروتئینی به هنگام افطار و سحر موجب خشکی دهان و تشنگی در طول روز برای فرد روزه دار می شود.
به گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران: یکی از منابع غذایی که در افطار توسط مشاوران تغذیه توصیه می شود فیبر و املاح آب است که سالاد این مواد را تامین می کند.

جواد واحدی متخصص علوم تغذیه گفت: استفاده از غذاهای خشک و پروتئینی به هنگام افطار و سحر موجب خشکی دهان و تشنگی در طول روز برای فرد روزه دار می شود.

این متخصص تغذیه در ادامه بااشاره به اینکه فیبر و املاح را می توان در سبزیجات یافت گفت: تمام سبزیجات و میوه های ساده آب زیادی ذخیره می کند و به مرور این آب در بدن فرد آزاد و از عطش در طول روز پیشگیری می کند.

وی اضافه کرد: تنوع سبزیجات در وعده افطار و سحر می تواند آب بدن فرد را به مدت طولانی حفظ و از تشنگی وی جلوگیری کند، سبزیجاتی که شامل کلم پیچ، بروکلی، گل کلم، هویج، خیار که 90 درصد آن آب است ، کاهو ، سبزیجات برگ سبز تیره  که دارای آهن، ویتامین ها و سرشار از کلسیم است همراه با افطار میل شود.

واحدی در ادامه گفت: سالاد یکی منابع تامین فیبر بدن است در وعده افطار و همراه همه غذاها از سالاد استفاد کنید تا در طول روز با کمبود آب مواجه نشوید .

وی تصریح کرد: ازخوردن غذاهای خشک مانند کوکو، کتلت، کوکوی سیب زمینی، غذای  چرب ، شور، شیرین در افزایش تشنگی به هنگام روزه داری بپرهیزید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: