کد خبر: ۶۶۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
تعداد بازدید: ۶۵۰
آلبرت بغازیان :
آلبرت بغازیان گفت: دولت به دنبال کاهش نرخ تورم و سود بانکی است اما مردم با کاهش سود سپرده بانکها منابع خود را از بانکها خارج می کنند زیرا منبع مالی شان کم می شود و به سمت بازارهای دیگری نظیر بورس و مسکن و غیره می‌روند .
بورس و بانک در ایران رقیب یکدیگرند/ افراد فعال در بورس باید ریسک و نوسان آن را بپذیرند
به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، آلبرت‌بغازیان با اشاره به این که در دنیا تامین مالی پروژ‌ه‌های بزرگ در بورس و بازار سرمایه صورت می‌گیرد اما در ایران بانک‌ها تامین کننده منابع مالی هستند، اظهار داشت: در دنیا بانک‌ها درصد پایینی را به عنوان سود دریافت می‌کنند حدود( 4 تا 5 درصد ) و بنگاه‌های بزرگ هم برای تامین مالی به بورس مراجعه می کنند. زیرا هم بانک‌ها توان مالی لازم را ندارند و هم شرایط بورس مناسب‌تر است.

وی افزود: این در حالی است که در ایران بورس و بانک به عنوان رقیب هم محسوب می‌شوند و بانک‌ها تمایل ندارند که وام‌های کلان را به تولید بدهند زیرا هم این منابع معوق می‌شوند. به همین دلیل بانک‌ها دست به کار شده‌ و خود مشغول بنگاه‌داری هستند.

بغازیان ادامه داد: از سوی دیگر فردی که در ایران وارد بورس می‌شود باید ریسک آن و نوسان‌های بورس را بپذیرد و بداند که در بورس، روزهای منفی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به کاهش نرخ سود بانکی نیز گفت: دولت به دنبال کاهش نرخ تورم و کاهش نرخ سود بانکی است. به نظر من با کاهش سود سپرده بانکی، منابع از بانک‌ها خارج می‌شود و به سمت بازارهای دیگری نظیر بورس، مسکن و غیره خواهد رفت.

این اقتصاددان با اشاره به ترفند بانکی‌ها برای بالا نگه داشتن نرخ سود بانکی گفت: به نظر می رسد به جز تکلیف کردن به بانک‌ها برای کاهش نرخ سود بانکی، راه دیگری وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: