کد خبر: ۶۶۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
تعداد بازدید: ۷۱۹
در معاملات بورس :
شاخص کل بورس در معاملات امروز(یکشنبه) دوباره روند نزولی را از سرگرفت و با 878 واحد کاهش در آستانه ورود به کانال 72 هزار واحدی، به رقم 73 هزارو 27واحد رسید.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، شاخص بورس که هفته گذشته حدود دو هزار واحد افت کرده بود، دیروز اندکی بالا رفت، اما از ابتدای معاملات امروز دوباره کاهش یافت و در آستانه ورود به کانال 72 هزار واحدی قرار گرفت.
براساس معاملات امروز، 634 میلیون و 995 هزار سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و 321 میلیارد ریال در 52 هزار و 400 نوبت خرید و فروش شد.
گروه خودرو، پالایش و پتروشیمی و مخابرات، بیشترین نقش را در افت امروز شاخص داشتند، به طوری که نمادهای اخابر، تاپیکو، شبندر، خودرو، خساپا، وتجارت و وبملت با افت خود سهم اصلی را در کاهش شاخص بازی کردند و در مقابل هیچ نمادی نتوانست تاثیر تعیین کننده برای جلوگیری از کاهش شاخص داشته باشد.
همچنین همه شاخص های اصلی بازار سرمایه امروز، منفی بودند و بر این اساس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) 319 واحد، شاخص کل (هم وزن) 91 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 74 واحد، شاخص آزاد شناور 918 واحد، شاخص بازار اول 669 واحد و شاخص بازار دوم 1595 واحد کاهش یافت.
نمادهای توسعه شهری توس گستر، گلتاش، ملی سرب و روی ایران، صنایع شیمیایی فارس و معدنی املاح ایران در معاملات امروز از بیشترین افزایش قیمت برخوردار بودند، و در مقابل نمادهای گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری نفت وگاز و پتروشیمی تامین، مخابرات ایران و کم فنر ایندامین با بیشترین کاهش قیمت روبرو شدند.
به گزارش ایرنا، عامل افت بازار سرمایه در هفته های گذشته، عوامل مختلفی دخالت دارند که از جمله می توان به هیجانی شدن بازار، نزدیکی به زمان تشکیل مجامع شرکت ها، ناامیدی سهامداران کوتاه مدت، کاهش نرخ نفت و انتشار شایعات پرداخت.
افت بازار سرمایه و ورود شاخص کل به کانال 73 هزار واحدی، سهامداران را نسبت به آینده این بازار نگران کرده است؛ این کاهش سبب شده که هیجان فروش در بازار شکل گرفته و برخی سهامداران تمایل خود برای فروش سهام و خروج موقت از بازار را نشان دهند.
علاوه براین در برابر موضوع یاد شده، کارشناسان، سهامداران را به پرهیز از رفتار هیجانی و نفروختن سهام توصیه می کنند؛ به نظر آنها سهامداران به جای سود کوتاه‌مدت بهتر است به سودهای میان مدت و بلند مدت بیندیشند.

**پنجمین عرضه اولیه در فرابورس
پنجمین عرضه اولیه فرابورس در سال 95، امروز به مبلغ یک هزار و 80 ریال کشف قیمت شد.
در پی عرضه اولیه سهام چهار شرکت کاغذ پارس، سرمایه گذاری مسکن الوند، توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان و شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور در بازار معاملات فرابورس از ابتدای امسال، در معاملات روز جاری نیز پنجمین شرکت تازه وارد با نماد «گوهران» با عرضه اولیه پنج درصد سهام و کشف قیمت یکهزار و 80 ریالی وارد این بازار شد.
واگذاری 100 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید در بازار اول معاملات فرابورس موجب شد که در این عرضه 50 میلیون سهم برای کارگزاران فرابورس و برای کشف قیمت و 50 میلیون سهم دیگر برای معامله گران آنلاین تخصیص یافت.
همچنین سهمیه هر کارگزار با همه شعبه ها و صندوق های سرمایه گذاری هم هر کدام 240 هزار سهم تعیین شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: