کد خبر: ۶۶۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۸
تعداد بازدید: ۱۰۷۲
تنها پنج خرید پا به سن گذاشته لیست اخیر امیر قلعه‌نویی روی هم ۱۷۰ سال سن دارند و میانگین سنی آنها ۳۴ سال است که این برخلاف جوانگرایی است که در پنج تیم اول لیگ برتر صورت گرفته است.

 تراکتور سازی طبق لیست امیر قلعه نویی حرکت می کند و اتفاقا خریدها به گونه ای است که بدون آنکه بدانید این تراکتورسازی است می‌توانید بفهمید که اینگونه خریدها مختص امیر قلعه نویی است.

او در استقلال هم اولادی، نیکبخت، نوری و دیگرانی را در لیست خرید خود گنجاند که از دوران اوج آنها سالها می گذشت و حالا دوباره در تراکتورسازی بیم آن می رود که خریدهای وی همان اتفاقات را رقم بزند و وزن حرکتی تیم را پایین بیاورد.

به پنج خرید و یک تمدیدی اخیر دقت کنید؛ محمد نوری ۳۴ سال ، ادینهو ۳۴ سال بنگر ۳۷ سال، محمد ابراهیمی ۳۳ سال و فرزاد حاتمی ۳۲ سال (تمدید کرد). جمع سن این پنج می شود ۱۷۰ سال سن! میانگین سنی این پنج نفر هم می شود ۳۴ سال سن که با فوتبال امروز هم خوانی ندارد.

 در میان خریدهای امیر قلعه نویی البته استثنا هم دیده می شود مثلا باید از عملکرد خوب ابراهیمی و حاتمی حرف زد که سال گذشته خوب بازی کردند اما در مورد ادینهو، نوری و بنگر اصلا این موارد استثنایی به نظر نمی رسند.

در واقع باید گفت تراکتورسازی مدرسه پیرمردها را باز کرده است و حتی اگر این تیم آنگونه که امیر قلعه نویی و هواداران متعصبش می خواهند موفق شود - که با قانون امروز فوتبال دنیا منافات دارد-  باز هم تراکتورسازی برای آینده چیزی نکاشته و سال بعد نمی داند باید چه کند و آیا باید همیشه نام دارها را بخرد و هزینه کند یا از جوان ها هم استفاده کند؟

تراکتورسازی مکتب بزرگی در فوتبال ایران است و توقع از این تیم آن نیست که هر سال بازیکن بخرد و هزینه کند، بلکه توقع این است که این تیم سازندگی داشته باشد و برای قهرمانی بجنگد.

نگاهی به فوتبال ایران هم نشان می دهد که جوانگرایی که کی روش در تیم ملی بنا گذاشته است، مسیر را به درستی طی می کند و تیم های بالا جدولی همه از جوان ها برای حضور در کورس استفاده کرده اند.

تیم هایی مثل استقلال خوزستان، پرسپولیس، استقلال و نفت و ذوب آهن همه در مسیر استفاده از بازیکنان جوان تر گام برداشته اند و امثال امیری ها و مطهری ها و محسن کریمی ها و نورافکن ها و انصاری ها و علیپورها و ... در بورس هستند نه نوید کیاها و عقیلی ها و جباری ها و ...

در استقلال حتی آرش برهانی را با ۳۴ سال سن کلا از تیم کنار گذاشته اند اما امیر قلعه نویی انگار با سرعت می کوشد تا برخلاف مسیر حرکت این آب شنا کند. اگر چه بعضا پیرمردهای قابلی هم دارد اما قهرمان شدن با این میانگین سنی کاری بسیار سخت به نظر می رسد.

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: