کد خبر: ۶۶۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲
تعداد بازدید: ۶۵۵
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور پیش‌بینی سبد کالای رمضان برای حداقل بگیران و کارگران شاغل در صنوف و خدمات را خواستار شد.
یک مقام مسئول کارگری خواستار شد توزیع سبد کالای رمضان برای کارگران حداقل‌بگیربه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، هادی ابوی  اظهار کرد: پیش بینی سبد کالا در جایی از قانون کار نوشته نشده و الزامی نیست اما به لحاظ انگیزشی و برای دلگرمی نیروی کار همه ساله کارفرمایان سبد کالایی برای کارگران در نظر می‌گیرند که از بعد معنوی ثواب و بهره این کار را نصیب خود می‌کنند.

 وی ادامه داد: تا چند سال قبل سبد کالا تحت عنوان ارزاق میان کارگران توزیع می شد اما در دو سال اخیر به دلیل مشکلات تحریم و رکود بنگاه‌ها و گرفتاری کارفرمایان توزیع آن کمرنگ شده است با این حال برخی کارفرمایان در چنین مناسبتهایی برای نیروهای کار خود سبد کالا در نظر می گیرند.

ابوی با اشاره به حقوق و دستمزد اندک و ناکافی کارگران افزود: توقع و انتظاری که از وزارت کار می‌رود این است که به عنوان متولی امور کارگری، خانوارهای ضعیف و آسیب‌پذیر کارگری را هم مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مستحق دریافت سبد کالای رمضان بداند و دولت را مجاب به انجام این کار کند.

وی گفت: بیشتر کارگران در شرایط سخت و نامتعادل دستمزدها با وضع دشوار معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند و وزارت کار می‌تواند آن دسته از کارگران حداقل بگیر و کسانی که در حوزه خدمات یا صنوف مشغول کارند تحت پوشش قرار بدهد.

به گفته این مقام مسئول کارگری هم اکنون بسیاری از دستگاه‌ها و مجموعه‌ها تحت عنوان رفاهیات از مزایای کارتهای خرید 500 هزار تا 700 هزار تومانی برخوردارند اما کارگران به دلیل نگاه تعبیض آمیز از چنین مزایایی محرومند در حالی که کارگر و کارمند هر دو برای کشور تلاش می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: