کد خبر: ۶۶۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
تعداد بازدید: ۵۴۳
مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ازدواج باعث آرامش می‌شود و اگر فرد ازدواج کرد و به آرامش دست نیافت، ازدواج موفقیت آمیزی نداشته است.
مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:هدف اصلی ازدواج رسیدن به آرامش استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، حجت الاسلام جوادی امروز (سه‌شنبه) در همایش ازدواج سالم که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: موانع ازدواج را خودمان ایجاد کرده‌ایم و یکی از این موانع تغییر نگاه افراد نسبت به ازدواج است.

وی افزود: خداوند فرموده ازدواج کنید تا به آرامش برسید اما امروز افراد ازدواج می‌کنند تا چیزهای دیگری به دست آورند و آرامشی به دست نمی‌آورند.

مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: تحصیلات، تجمل گرایی، توقعات بالا، توهمات آنچنانی از ازدواج، هزینه‌های سنگین مراسم ازدواج و آداب و رسوم ازدواج از جمله موانعی است که بر سر راه ازدواج افراد قرار گرفته و سن ازدواج را بالا برده‌ است.

جوادی با بیان راهکار کاهش سن ازدواج، گفت: راهکار این است که به اسلام ناب برگردیم و طبق کتاب قرآنی خداوند اقدام به ازدواج کنیم. برای نمونه در سوره قصص داستان حضرت موسی و ازدواج با دختر حضرت شعیب گفته شده است. افراد می‌توانند از ازدواج این حضرت الگوبرداری کنند.

وی به مزایای ازدواج برای زنان اشاره کرد و گفت: زنان با فرزندآوری و ارتباط با فرزند قربانی خشونت‌های جنسی و سایر جرم‌ها نمی‌شوند و از ارتباطات اجتماعی خود با سایر افراد خشنودی بیشتری پیدا می‌کنند.

مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به مزایای ازدواج برای جامعه، اظهار کرد: شهروندانی سالم از لحاظ احساسی و رفتاری، کاهش خشونت‌های خانوادگی، کاهش آمار جرم و جنایت و کاهش میزان مهاجرت از جمله مزایای ازدواج برای جامعه است.

جوادی با اشاره به معیارهای ازدواج در دختران و پسران، افزود: معیار ازدواج در دختران باید حیا باشد و معیار ازدواج در پسران باید قوت و امین بودن آن‌ها باشد.

وی گفت: ازدواج باعث آرامش می‌شود و اگر فرد ازدواج کرد و به آرامش دست نیافت، یعنی ازدواج موفقیت آمیزی نداشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: