کد خبر: ۶۶۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
تعداد بازدید: ۴۲۳
رئیس مرکز بهداشت ساری گفت: فاصله گذاری کمتر از ۳ سال و بیشتر از ۵ سال میان تولد فرزندان می‌تواند مادر و کودک قبلی و بعدی او را در معرض خطر قرار دهد.
خانواده‌ها فرزندآوری را به تاخیر نیندازند
به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، عقیل برزگر اظهارکرد: تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش‌های عمومی درباره اصالت کانون این نهاد مهم و فرزندپروری و با تاکید بر آموزش مهارت‌های زندگی از سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری است که به آن تاکید کردند.

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در افزایش فرزندآوری از جمله موضوع‌های مهمی است که باید در جامعه ترویج شود چرا که با افزایش سن، توان باروری به تدریج کاهش می‌یابد و این مسئله از سن ۳۰ سالگی آغاز می‌شود اما پس از ۳۵ سالگی کاهش باروری بیشتر است.

رئیس مرکز بهداشت ساری با بیان اینکه این وزارت با رایگان کردن زایمان طبیعی و همچنین معاینات و آزمایش‌های رایگان در مرکز بهداشت مسیر فرزندآوری برای زوج‌ها آسان کرد، خاطرنشان کرد: نداشتن فرزند، بارداری در سن پائین، افزایش سن بارداری، عدم فاصله‌گذاری کافی میان بارداری‌ها و بارداری ناخواسته می‌تواند سلامت زنان را به مخاطره اندازد.

وی افزود: وزارت بهداشت به کمک سایر نهادها و دستگاه‌ها می‌تواند مشوق خانواده‌ها در فرزندآوری باشد.

بزرگر تصریح کرد: مبنی بر فرموده‌های رهبری درباره سیاست‌های کلی جمعیت، می‌توان با ارتقا، پویایی، رفع موانع ازدواج و ترویج تشکیل خانواده در افزایش باروری اثرگذاری داشت.

رئیس مرکز بهداشت ساری گفت: فاصله گذاری کمتر از ۳ سال و بیشتر از ۵ سال میان تولد فرزندان می‌تواند مادر و کودک قبلی و بعدی او را در معرض خطر قرار دهد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: