کد خبر: ۶۶۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
تعداد بازدید: ۴۷۲
‌نماینده منتخب مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: لرستان کریدور منابع و منافع بوده اما محروم بوده و این استان مصداق لب تشنه بر لب دریا است.
خواسته مردم، عبور از بحران اشتغال و بهبود اقتصاد است
به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، دکتر محمد بیرانوندی در نشست دانشگاهیان و اعضای اتاق فکر استان با نمایندگان منتخب خرم‌آباد با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر با بیان اینکه اتاق فکر استان، متشکل از قهرمانان فکری و اندیشه‌ای است که برای عبور از بحران اشتغال و اقتصاد که در رأس سایر بحران‌هاست اقدام می‌کنند، اظهار کرد: غالب خواهش و خواسته مردم عبور از بحرانی به نام اشتغال و اقتصاد و بهبود وضعیت اقتصادی است.

بیرانوندی اضافه کرد: متأسفانه بحران و وضعیت نامطلوبی در استان وجود دارد و در اتاق فکر استان قهرمانان، پهلوانان و فرهیختگان علم و دانش جمع شدند تا از این بحران عبور کنند.

وی با بیان اینکه لرستان بهشت سرمایه‌گذاری است و همه به این موضوع واقف هستیم، تصریح کرد: هر کسی که احساس می‌کند می‌تواند کاری برای استان انجام بدهد در مقابلش زانوی تلمز می‌زنم.

بیرانوندی بیان کرد: اگر بناست برای رونق اقتصادی از نفت فاصله بگیریم باید ابتدا به جایی برسیم سپس وارد رقابت و مسابقه شویم.

وی ادامه داد: توزیع عادلانه ثروت و خدمات از سیاست‌های مملکت بوده اما در این توزیع عادلانه لرستان صدر جدول بیکاران کشور شد و این نشان می‌دهد یا سهمی از این توزیع نگرفتیم و یا به ما تخصیصی ندادند.

نماینده منتخب مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه د ر ملاقاتی که با زنگنه وزیر نفت داشتم درخواست یک پالایشگاه یکصد هزار بشکه‌ای را برای لرستان داشتم، افزود: لوله‌های نفتی که از کل کشور می‌گذرد یک لوله است اما در لرستان 2 لوله عبور می‌کند و خوراک برای تهران و اراک می‌برند این درحالیست که استان از این ظرفیت بهره‌ای نبرده است.

بیرانوندی بیان کرد: چرا از 12.5 میلیارد مترمکعب آبی که به صورت روان آب از استان خارج می‌شود استفاده نکردیم و نمی‌گذارند در استان سد بزنیم، چرا اعتباری به استان تخصیص نمی‌دهند تا 9 هزار هکتار اراضی با کانال‌کشی از منابع آبی آبیاری شود.

بیرانوند تصریح کرد: کریدور منابع و منافع هستیم اما محرومیم و مصداق لب تشنه بر لب دریا استان لرستان است.

وی ادامه داد: می‌بایست قبل از هر چیزی برنامه‌ها درست تعریف شوند و در پایان بازه زمانی خاصی بشماریم که به کجا رسیدیم.

نماینده منتخب مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شعار برجسته دولت و مجلس رونق اقتصادی است، بیان کرد: مجلس مجبور است برنامه‌های اقتصادی را سامان دهد.

بیرانوندی گفت: در لرستان دو سه بار پیش‌قدم شدیم اما شکست خوردیم( به عنوان مثال خصوصی‌سازی پارسیلون با 1800 نفر) اما این بار نیاز است همت دولتمردان و مردم در این راستا قرار گیرند تا اتفاقی نادر بیفتد اینکه لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده خوب است و برنامه ویژه‌ای در حوزه دامپروری و کشاورزی تدوین خواهد شد و این مهم یک فرصت است که باید از آن استفاده شود.

نماینده منتخب مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید درد و بحران را در حوزه فکر و ایده تغییر دهیم، افزود: از دیدگاه مردم و جوانان به هر میزان که مردم درآمد داشته باشند، اگر برای دولت کار نکنند، بیکار محسوب می‌شوند که نیاز است در میدان کار، مفهوم کار بازتعریف شود.

وی با تاکید براینکه امروز می‌بایست با توجه به اقتصاد خصوصی کار را بازتعریف کنیم، افزود:چه بخواهیم، چه نخواهیم از اعتبار دانشگاهیان استفاده کردیم و بخشی از حمایت مردم نیز به خاطر حضور دانشگاهیان جذب شده است، دانشگاهیان بدانند توفیق یا عدم توفیق بنده را به پای همه آنها نوشته می‌شود، از شما دانشگاهیان طلب کمک و استمداد می‌کنیم تا در راستای محرومیت‌زدایی جامعه لرستان قدمی برداشته شود.

بیرانوندی تصریح کرد: بر این باورم که نماینده مردم باید دانش فراوان داشته باشد که دانش فراوان مردم هستند و باید در مسیر خدمتگزاری از دانش و آگاهی مردم بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه دانایی خود به خود مسئولیت می‌آورد، یادآور شد: به تنوع و تکثر نگاه‌ها اعتقاد دارم و مصیبتی که ما در انتخابات کشیدیم نبود احزاب بوده است.

بیرانوندی ادامه داد: در مسیر خدمتگزاری بی‌حصار و با حریم در کنار هم خواهیم بود و باید فاصله و واسطه با هم نداشته باشیم، چراکه حصارها باعث می‌شوند انسان به هدف و مقصودی که می‌خواهد نرسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: