کد خبر: ۶۶۰۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
تعداد بازدید: ۲۰۰۳
قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: شماری از زنان معتاد متجاهر كه پیش تر در تهران جمع آوری شده بودند به پاتوق هایشان بازگشته اند.
 علیرضا جزینی روز سه شنبه در حاشیه اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری اعتیاد و رسانه به خبرنگاران گفت: از مجموع 170 زن معتاد متجاهر كه سال گذشته جمع آوری شدند و به خانواده بازگشتند، متاسفانه شماری از این زنان، دوباره به پاتوق های خودشان برگشته اند كه باید در این زمینه برنامه ریزی اساسی شود.
وی تصریح كرد: در صورتی كه مردم شكایتی مبنی بر حضور دوباره معتادان در پاتوق هایشان داشته باشند، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران به این موضوع رسیدگی می كند.
جزینی در خصوص انتقال زنان معتاد متجاهر از مركز شفق به بهاران چنین توضیح داد: این مركز از ابتدا برای مردان، تامین شده بود كه زنان معتاد متجاهر را پس از بازسازی این مركز به سه مركز خصوصی انتقال دادیم تا دوره درمان و بازتوانی آنان در این مراكز بررسی شود.
جزینی همچنین در خصوص مرگ سه زن در مركز شفق نیز اظهار كرد : این افراد به دلیل اوردوز (استفاده بیش از حد) و بلعیدن ماده مخدر جان خود را از دست دادند.
وی ادامه داد: در مراكز خصوصی تلاش هایی صورت می گیرد تا جمعیت زنان معتاد متجاهر روز به روز كاهش یابد و امیدواریم كه دیگر شاهد وجود زنان معتاد در جامعه نباشیم.
این مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح كرد: سال گذشته پس از جمع آوری یك هزار و 500 زن كارتن خواب، كار ساماندهی آنان انجام شد و در نهایت آمارشان به 400 تن رسید كه پس از غربالگری 170 تن از آنان تحویل خانواده هایشان شدند و مابقی در مركز بهاران خدمات، دریافت كردند ؛ اما اكنون خدمات به این زنان در سه مركز خصوصی درمانی و بازتوانی ارائه می شود.
به گزارش ایرنا از یك میلیون و 325 هزار معتاد در كشور ، 10 درصد را زنان تشكیل می دهند كه فقط در تهران یك هزار و 500 زن معتاد متجاهر بسر می برند.

** بررسی موضوع سرب در تریاك
قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با موادمخدر همچنین درباره وجود سرب در تریاك و توزیع نشدن شربت تریاك در مراكز ترك اعتیاد كشور نیز گفت: این 2 موضوع از سوی پرویز افشار، معاون كاهش تقاضا و مشاركت های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر و رسول دیناروند رئیس سازمان عذا و دارو در حال بررسی است.
جزینی تصریح كرد: تمام تلاش ما این است كه عدم افزایش قیمت داروهای ترك اعتیاد و كنترل نحوه توزیع شرب تریاك در كشور را داشته باشیم و به همین منظور جلسات این دو معاونت قرار است هر 45 روز یكبار برگزار شود.
وی خاطرنشان كرد: در مجموع ستاد مبارزه با موادمخدر برای كنترل درمان معتادان، كمیته درمان تشكیل داده است و تمام موضوعات مربوط به موضوع اعتیاد در جامعه از جمله توزیع نامناسب شربت تریاك و وجود سرب در تریاك نیز از سوی این كمیته بررسی می شود.
وی اضافه كرد: ما معتقدیم بحث درمان بسیار مهم است و باید به صورت هدفمند مورد بررسی قرار گیرد.

** جابجایی در ستاد را باید وزیر كشور پاسخگو باشد
جزینی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری كه آیا شما روزهای آخر فعالیت تان را در ستاد مبارزه با موادمخدر می گذرانید؟ گفت: صحبت هایی شده است و باید بعدا وزیر كشور در خصوص این جابجایی پاسخ دهند.
اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری اعتیاد و رسانه امروز سه شنبه با معرفی رسانه ها و آثار برتر در این جشنواره در محل ایوان شمس برگزار شد.

 شفا آنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: