کد خبر: ۶۵۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
تعداد بازدید: ۴۷۹
در آستانه برگزاري اجلاس سران سازمان همكاري اسلامي،
«شهيندخت مولاوردي» معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده در يادداشتي در كانال تلگرام خود نوشت: كشورهاي اسلامي در بدترين وضعيت همبستگي خود به سر مي برند چراكه برخي از آنها به شدت در پي برقراري رابطه با رژيم صهيونيستي و به فراموشي سپردن حقوق ملت فلسطين و فلسفه اوليه ايجاد سازمان كنفرانس اسلامي هستند.
مولاوردي:كشورهاي اسلامي در بدترين وضعيت همبستگي خود به سر مي برنددر اين يادداشت مولاوردي آمده است: امروز و فردا در تركيه، گردهمآيي روساي كشورهاي اسلامي با عنوان وحدت و همبستگي براي صلح و عدالت؛ كدام صلح و كدام عدالت؟!
همانگونه كه در اخبار اعلام شده است، روزهاي 14و 15 آوريل/26 و27 فروردين سيزدهمين اجلاس سران سازمان همكاري اسلامي به ميزباني تركيه برگزار مي شود.
قبل از برگزاري اجلاس، پادشاه عربستان از ميزبان مدال گرفت تا مشخص شود كه برخي دولتهاي اسلامي تا چه ميزان دغدغه رعايت حقوق انساني و حمايت از مظلومان دارند.
آنگونه كه برخي اخبار حكايت دارد در روند تدوين پيش نويس اسناد اجلاس فوق الذكر نيز تلاشهاي متنوعي در نشست كارشناسان و وزراي امور خارجه كشورهاي اسلامي كه از دو روز قبل شروع شده، صورت گرفته است تا ادعاهايي عليه جمهوري اسلامي ايران و در راستاي منويات ميزبان دبيرخانه دائمي سازمان همكاري اسلامي (عربستان) و برخي كشورهاي حامي عربستان در منطقه و جهان صادر شود.
اينكه در نهايت اجلاس به چه سمت وسوئي حركت خواهد كرد بايد منتظر ماند و امروز و فردا را ديد اما آنچه روشن است اينكه كشورهاي اسلامي در بدترين وضعيت همبستگي خود به سر مي برند چرا كه برخي از آنها به شدت در پي برقراري رابطه با رژيم صهيونيستي و به فراموشي سپردن حقوق ملت فلسطين و فلسفه اوليه ايجاد سازمان كنفرانس اسلامي هستند، برخي به شدت اختلاف افكني و تفرقه و فرقه گرايي بين دولتها و حتي جوامع اسلامي را دنبال مي كنند، عمده دولتهاي اسلامي نسبت به وضعيت ملت يمن كه ماهها است زير بمباران عربستان قرار دارد تحركي ندارند، اكثر كشورهاي اسلامي برايشان مهم نيست كه در بحرين ملت اين كشور زير چه فشارها و سركوبهايي هستند، وضعيت سوريه و عراق و جنايات تروريستها براي خيلي از كشورهاي اسلامي تكراري شده است و برخي دولتها نيز در اين دو كشور به شدت از مخاصمات مسلحانه و عدم صلح و آتش بس حمايت پنهان و آشكار مي كنند، در كشورهاي آفريقايي نيز وضع خيلي فرق با خاورميانه ندارد چرا كه مثلا در نيجريه هم تروريستهاي بوكو حرام به نام اسلام جولان مي دهند و هم دولت اين كشور سركوب برخي فعالان مدني مسلمان مثل شيخ زكزاكي را ادامه مي دهد، وضع عدالت و مردم سالاري و احترام به حقوق ملتها نيز در اكثر كشورهاي اسلامي وخيم است چنانچه در برخي از كشورهاي عضو سازمان همكاري اسلامي اصلا انتخابات معنا ندارد و تاكنون تجربه نشده است، وضع فعالان مدني و منتقدان سياسي اجتماعي نيز در اكثر كشورهاي اسلامي به شدت با وضع مطلوب فاصله دارد، نظام قضايي اكثر كشورهاي اسلامي نسبت به رعايت اصول دادرسي عادلانه بي تفاوت هستند و ترجيح مي دهند كه دائما پشت استناد رفتارهاي خود به اسلام پنهان شوند و خلاف هاي خود را توجيه كنند. حال با اين وضعيت چگونه مي شود صحبت از وحدت و همبستگي براي صلح وعدالت كرد؟
اگرچه ناظران مستقل بر اين باورند كه هيچگاه اجلاس هاي كشورهاي اسلامي را نبايد جدي گرفت و ثمر چنداني براي بهبود امور كشورهاي اسلامي ندارد با اين حال اميد است گردهم آيي سران كشورهاي اسلامي در تركيه واقعا براي صلح و عدالت ابتدا در خود كشورهاي اسلامي و سپس در سطح جهاني پيامدهاي مثبتي به ارمغان آورد.
 ايرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: