کد خبر: ۶۵۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
تعداد بازدید: ۲۳۴
سازمان هواشناسی کشور هشدار داد؛
سازمان هواشناسی اعلام کرده امروز و فردا هوای سراسر کشور به جز سیستان و بلوچستان شاهد رگبار، باد شدید، رعد وبرق و تگرگ خواهد بود و این سامانه در روز جمعه سیستان و بلوچستان را نیز فرا می‌گیرد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: ‫ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻣﺴﺘﻘﺮ ﺑﺮ روی ﻛﺸﻮر در روزﻫﺎی ﭼﻬﺎرﺷﻨﺒﻪ و ﭘﻨﺠﺸﻨﺒﻪ در ﻏﺎﻟﺐ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻛﺸﻮر ﺑه ﺠﺰ ﺣﺎﺷﻴﻪ ﺟﻨﻮب ﺷﺮق در ﺳﻴﺴﺘﺎن و ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎن ﺳﺒﺐ رﮔﺒﺎر ﺑﺎران‪ ،‬وزش ﺑﺎد ﺷﺪﻳﺪ‪ ،‬رﻋﺪ و ﺑﺮق و در ﻧﻘﺎط‬ ‫ﻣﺴﺘﻌﺪ ﺑﺎرش ﺗﮕﺮگ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ‪.

 احد وظیفه افزود: روز ﺟﻤﻌﻪ ﻛﻠﻴﻪ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻛﺸﻮر از ﺟﻤﻠﻪ ﺳﻴﺴﺘﺎن و ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎن ﻧﻴﺰ ﻣﺘﺎﺛﺮ از اﻳﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد‪ .‬روزﻫﺎی ﺷﻨﺒﻪ و ﻳﻜﺸﻨﺒﻪ اﻳﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ در ﻧﻴﻤﻪ ﺷﻤﺎلی ﻛﺸﻮر ﻓﻌﺎل است.

به گفته وی در ‪ ۲۴‬ ﺳﺎﻋﺖ آﻳﻨﺪه وزش ﺑﺎد ﺷﺪﻳﺪ در ﺟﻨﻮب ﻏﺮب ﻛﺸﻮر می ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﭘﺪﻳﺪه ﮔﺮد و ﺧﺎک در ﺑﺮﺧی ﻧﻘﺎط اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی ﺧﻮزﺳﺘﺎن و اﻳﻼم ﺷﻮد‪ .‬ﺷﺪت ﺑﺎرش در روز ﭼﻬﺎرﺷﻨﺒﻪ در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی‬ ‫ﺧﻮزﺳﺘﺎن‪ ،‬ﻛﻬﮕﻴﻠﻮﻳﻪ و ﺑﻮﻳﺮاﺣﻤﺪ، ‬ﭼﻬﺎرﻣﺤﺎل و ﺑﺨﺘﻴﺎری‪ ،‬اﻳﻼم‪ ،‬ﻟﺮﺳﺘﺎن‪ ،‬ﻛﺮﻣﺎﻧﺸﺎه‪ ،‬ﻛﺮدﺳﺘﺎن‪ ،‬زﻧﺠﺎن‪ ،‬ﻫﻤﺪان‪ ،‬ﻣﺮﻛﺰی‪ ،‬ﻗﻢ‪ ،‬ﻏﺮب اﺻﻔﻬﺎن‪ ،‬ﺑﺮخی ﻧﻘﺎط ﻓﺎرس و اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی واﻗﻊ در داﻣﻨﻪ ﻫﺎی ﺟﻨﻮبی‬ ‫اﻟﺒﺮز ﺷﺎﻣﻞ ﻗﺰوﻳﻦ‪ ،‬اﻟﺒﺮز‪ ،‬ﺗﻬﺮان و ﺳﻤﻨﺎن و در روز ﭘﻨﺠﺸﻨﺒﻪ در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی واﻗﻊ در ﻧﻴﻤﻪ ﻏﺮبی ﻛﺸﻮر‪ ،‬ﺑﺮخی ﻧﻘﺎط ﺧﺮاﺳﺎن رﺿﻮی و ﻛﺮﻣﺎن است.

سازمان هواشناسی هوای تهران را امروز ‫ﻧﻴﻤﻪ اﺑﺮی ﺗﺎ اﺑﺮی ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ رﮔﺒﺎر و رﻋﺪ و ﺑﺮق و‬ ‫وزش ﺑﺎد‬ پیش‌بینی کرده و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۱۸ و ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی همچنین گفت: به علت رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها طی سه روز آینده هشدار می دهیم.امروز سیلابی شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر پیش بینی می شود.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: در مناطق یاد شده بارش شدید باران و در نواحی کوهستانی تشکیل مه غلیظ در گردنه های مرتفع پیش بینی می شود. در جاده های کوهستانی البرز و زاگرس این شرایط موجب لغزندگی جاده و کاهش دید خواهد شد.

 وی از رانندگان خواست در مسیرهایی که دچار آبگرفتگی می شود تردد نکرده و به هیچ عنوان کسی علاوه بر عدم برپیی چادر،توقف نکند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: