کد خبر: ۶۵۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
تعداد بازدید: ۷۲۸
با اینکه تا فرا رسیدن تاریخ اعلام شده برای برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال کمتر از یک‌ماه باقی مانده، هنوز کسی تکلیف خودش را نمی‌داند
کفاشیان زیرپوستی اهدافش را جلو می‌برد
با اینکه تا فرا رسیدن تاریخ اعلام شده برای برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال کمتر از یک‌ماه باقی مانده، هنوز کسی تکلیف خودش را نمی‌داند و به نظر می‌رسد این بلاتکلیفی باعث به تعویق افتادن انتخابات فدراسیون شود، اتفاقی که شاید فقط به کام رئیس فعلی فدراسیون فوتبال باشد.

ماجرای تصویب اساسنامه

با اینکه تا چند ماه قبل هیچ شک و شبهه‌ای به اساسنامه فدراسیون فوتبال وارد نبود، به یک‌باره با آغاز نام‌نویسی از کاندیداهای ریاست فدراسیون، سازمان بازرسی در نامه‌ای خطاب به وزارت ورزش اعلام کرد اساسنامه فعلی که هشت‌سال قبل تنظیم شده،‌ به تصویب هیأت دولت نرسیده است. کفاشیان نیز از ارسال این اساسنامه به هیأت دولت استقبال کرد و درحالی‌که کمتر از یک‌ماه به انتخابات فدراسیون فوتبال باقی مانده، هنوز این اقدام صورت نگرفته است.

احتمال تعویق انتخابات

حال سوال اینجاست که قرار است همان اساسنامه قبلی در هیأت دولت به تصویب برسد یا بخش‌هایی از آن اصلاح خواهد شد؟ اگر اساسنامه فعلی مورد تصویب قرار بگیرد انتخابات بدون هیچ مشکلی می‌تواند برگزار شود، اما اگر قرار باشد کوچک‌ترین تغییری در اساسنامه انجام شود، بعد از تصویب هیأت دولت، اساسنامه باید به فیفا ارسال شود و مورد تایید فدراسیون بین‌المللی فوتبال نیز قرار گیرد. از سویی ثبت‌نام از کاندیداهای فدراسیون با اساسنامه قبلی صورت گرفته و به صورت خودکار انتخابات به تعویق می‌افتد چون باید ثبت‌نام جدید صورت بگیرد. قطعا وقتی سازمان بازرسی و وزارت ورزش به تصویب اساسنامه در هیأت دولت اصرار دارند، باید منتظر اصلاح برخی بندهای اساسنامه باشیم و بدین ترتیب به احتمال فراوان در روزهای آینده خبر لغو انتخابات ١١ اردیبهشت به اطلاع عموم می‌رسد.

تکلیف کفاشیان چه می‌شود؟

در صورتی که انتخابات ١١ اردیبهشت لغو شود، به نظر می‌رسد حداقل ٦ ماه پروسه تایید اساسنامه از سوی فیفا، ثبت‌نام دوباره از کاندیداها و تعیین تاریخ جدید برای انتخابات زمان ببرد. کفاشیان به این موضوع امیدوار است که این اتفاق رخ دهد و علاوه بر تمدید ٦ماهه ریاستش، در دور جدید انتخابات هم نام‌نویسی کند. با این حال، از گوشه و کنار خبر می‌رسد وزارت ورزش نیز قصد دارد در اساسنامه جدید بندی را بگنجاند که رئیس مجمع یا همان وزیر ورزش قدرت عزل و نصب رئیس فدراسیون فوتبال را داشته باشد. این بند می‌تواند به گودرزی برای تغییر کفاشیان کمک کند، اگرچه شنیده می‌شود در صورت رخ دادن چنین اتفاقی فیفا این بند را تایید نخواهد کرد.

معادلات تغییر می‌کند

با تعویق انتخابات فدراسیون، خیلی از معادلات تغییر خواهد کرد. کفاشیان که رسما اعلام کرده بار دیگر نام‌نویسی می‌کند. همچنین شنیده می‌شود محمد دادگان از این سناریو باخبر بوده و به همین دلیل این‌بار وارد گود نشده است. رئیس سابق فدراسیون فوتبال که حضورش را به موافقت رئیس‌جمهوری منوط کرده بود، دیروز به دیدار روحانی رفت تا احتمال بازگشتش به فوتبال قوت بگیرد.

روزنامه شهروند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: