کد خبر: ۶۵۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
تعداد بازدید: ۸۳۱
مساله پارکینگ و طرح توسعه تماشاخانه سنگلج از طریق مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است و کمیسیون فرهنگی مجلس درحال پیگیری این مساله است.
پیگیری طرح توسعه سنگلج از طریق مجلسعلی عابدی مدیر تماشاخانه سنگلج با اشاره به برطرف کردن مشکلات سخت افزاری و آماده سازی برای دو اجرایی شدن آثار در این تماشاخانه در سال ۹۵ عنوان کرد طرح توسعه سنگلج از طریق مجلس پیگیری می شود.

به گزارش عصرایران، علی عابدی مدیر تماشاخانه سنگلج درباره فعالیت های این تماشاخانه در سال ۹۴ به مهر گفت: اواسط بهار ۹۴ من به عنوان مدیر تماشاخانه سنگلج فعالیتم را آغاز کردم که شروع این فعالیت با اجرای نمایش «هزار شلاق» به کارگردانی احسان ملکی همراه بود که خوشبختانه استقبال بسیار خوبی نیز از این نمایش صورت گرفت. در ادامه نیز هنرمندان جوان و پیشکسوتی در تماشاخانه سنگلج آثارشان را به صحنه بردند که چند اثر نمایشی مانند کار «بیضایی» محمد مساوات جان تازه ای به صندلی های سنگلج دادند.

«تئاتر از نگاه سنگلج» با حضور نصیریان و مشایخی


وی افزود: برگزاری افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر که همزمان با سالروز ۵۰ سالگی تماشاخانه سنگلج در این مکان برگزار شد، نگاه بسیاری از هنرمندان را به سمت این تماشاخانه قدیمی برگرداند. همچنین برگزاری برنامه هایی با عنوان «تئاتر از نگاه سنگلج» که در دو بخش و با حضور عباس جوانمرد و جعفر والی برگزار شد از دیگر برنامه های این تماشاخانه در سال ۹۴ هستند که البته ادامه «تئاتر از نگاه سنگلج» قرار است در سال ۹۵ با حضور علی نصیریان، جمشید مشایخی و هنرمندان دیگری که حضور تاثیرگذاری در این تماشاخانه داشتند، برپا شود.

سنگلج مرمت و بازسازی می شود

مدیر تماشاخانه سنگلج یادآور شد: برنامه اجراهای نیمه اول سال ۹۵ هم مشخص شده و آثار انتخاب شده برای اجرا از جمله آثار منتخب جشنواره آیینی سنتی و هنرمندان متقاضی اجرا در سنگلج بوده اند. مضاف بر اینکه در سال ۹۴ ما همکاری خوبی با شهرداری منطقه ۱۲ داشتیم که در بخشی از بازسازی به ما کمک کردند. البته این همکاری در سال ۹۵ هم ادامه خواهد داشت چون از آنجا که قرار است آثار نمایشی در این تماشاخانه به صورت دو اجرایی به صحنه بروند نیازمند برطرف کردن برخی مشکلات سخت افزاری و مرمت اتاق های گریم و اضافه کردن اتاق های بازیگران هستیم. این بازسازی و مرمت از ۲۱ اسفندماه با کمک مسعود معمار سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده است.

پیگیری طرح توسعه تماشاخانه سنگلج از طریق مجلس

عابدی با اشاره به آغاز فعالیت های این مجموعه در سال ۹۵ درباره طرح توسعه سنگلج بیان کرد: اجرای نمایش «ببری خانم» از ۸ فرودین ماه آغازگر اجراهای این تماشاخانه در سال ۹۵ خواهد بود. مساله پارکینگ و طرح توسعه تماشاخانه سنگلج از طریق مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است و کمیسیون فرهنگی مجلس درحال پیگیری این مساله است. قرار است در همین راستا با آقای قالیباف شهردار تهران صحبت کنند تا این قضیه در سال ۹۵ نهایی شود. یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس نیز پیگیر این مساله است. چون چند برنامه متعلق به آشوریان در تماشاخانه سنگلج برگزار شده است ارتباط خوبی با آقای بت کلیا برقرار شده و وی همکاری زیادی در زمینه حل این مساله با ما کرده است.

وی در پایان صحبت هایش درباره دعوت از هنرمندان پیشکسوت برای اجرا در تماشاخانه سنگلج گفت: ما از بسیاری از هنرمندان برای اجرا در سنگلج دعوت کرده ایم اما بسیاری از آنها به دلیل گرفتاری و البته شرایط متفاوت تئاتر نسبت به سال های گذشته تمایل چندانی برای اجرا نداشتند اما در هر صورت تماشاخانه سنگلج همچنان پذیرای هنرمندان پیشکسوت تئاتر خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: