کد خبر: ۶۵۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
تعداد بازدید: ۱۰۰۲
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در باکو با رییس‌جمهوری آذربایجان دیدار کرد.
تاکید الهام علی‌اف بر گسترش همکاری‌های مرزی ایران و آذربایجانرییس‌جمهور آذربایجان در این دیدار که محسن پاک آیین، سفیر کشورمان نیز حضور داشت، روابط مرزبانی‌های دو کشور را دیرینه و تاریخی دانست و گفت: این ارتباط امروز نیز بیش‌تر از گذشته باید ادامه یابد.

او با بیان این که در داخل هر دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان هیچ تهدید و خطری وجود ندارد افزود: مرزبانان هر دو کشور باید طوری از مرزها حفاظت کنند که هیچ عامل ثالث دیگر نیز امنیت موجود در مرزهای دو طرف را تهدید نکند.

الهام علی اف خاطرنشان کرد: البته در مقابله با نفوذ دیگران از مرزها فعالیت‌های خوبی در دو طرف صورت گرفته و باید این همکاری‌ها گسترش یاید.

وی ضمن ابراز خوشنودی از سفر اخیر خود به جمهوری اسلامی ایران آن را موفقیت‌آمیز خواند.

علی اف با اشاره به امضای 12 سند همکاری در جریان این سفر نتایج آن را بسیار خوب عنوان کرد و افزود: همکاری‌های دو کشور که شامل همه حوزه‌ها می‌شود، در حال حاضر با سرعت توسعه می‌یابد.

رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به سابقه بزرگ روابط مرزبانان دو کشور، ابراز امیدواری کرد سفر فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان به این روابط تحرک بخشد.

الهام علی اف هم‌چنین با اشاره به فعالیت مشترک جمهوری آذربایجان و ایران در برابر چالش‌های بین‌المللی، بر اهمیت گسترش روابط و تعمیق همکاری نیروهای مرزبانی دو کشور تاکید کرد.

سردار رضائی، فرمانده مرزبانی کشورمان نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از مبارزه کشورمان با قاچاق مواد مخدر گفت: ایران اسلامی همیشه برای امنیت کشورها در خط مقدم مقابله با قاچاق مواد مخدر قرار گرفته و اجازه نمی‌دهد جوانان ایران و دیگر کشورهای منطقه به دام مواد مخدر بیافتند.

او نیز اهمیت حمایت‌های الهام علی اف و حسن روحانی، رییسان جمهوری آذربایجان و ایران از توسعه روابط مرزبانان دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

رضائی با اشاره به سفر اخیر الهام علی اف به جمهوری اسلامی ایران، دیدارهای متقابل در سطح بالا را برای گسترش همکاری‌های مرزبانان دو کشور مهم توصیف کرد.

فرمانده نیروی مرزبانی ایران در جریان این سفر با الچین قلی اف همتای آذری‌اش، رامیل اوسوب اف وزیر داخلی و کمال الدین حیدراف وزیر حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

برگزاری دیدار سه جانبه فرماندهان مرزبانی ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان از جمله برنامه این سفر بود.

منبع:ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: