کد خبر: ۶۵۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
تعداد بازدید: ۱۳۴۴
سرمربی سابق تیم بسکتبال ثامن مشهد گفت: توقع بالا و تغییر هدف‌گزینی باعث کسب نتایج ضعیف ثامن شد.

چرا تیم بسکتبال ثامن ناکام بود؟مهدی صاحبیان  در خصوص عملکرد تیم بسکتبال ثامن در طول فصل لیگ برتر عنوان کرد: تیم ثامن مشهد در طول رقابت‌های لیگ برتر، عملکرد نسبتا خوبی داشت. با توجه به هدف‌گذاری که مدیریت باشگاه ثامن قبل از شروع لیگ برتر از تیم داشت این بود که ثامن در جایگاه ششم و هفتم جدول لیگ برتر قرار بگیرد و جایگاه بالاتری را تعیین نکرده بودیم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: کار را با بودجه کمتر از یک میلیارد تومان آغاز کردیم، با این مقدار تقریبا توانستیم سه بازیکن شاخص مثل نساج‌پور، کوکیناس و خبازان را جذب کنیم و سایر بودجه تیم را صرف بازیکنان کم‌هزینه‌تر کردیم. تقریبا با توجه به هزینه انجام شده، بهینه‌ترین تیم لیگ برتر بسکتبال شناخته شدیم. بازیکنان نسبتا خوبی را جذب کردیم و به عنوان شاداب‌ترین تیم لیگ برتر هم در ابتدای فصل به حساب می‌آمدیم.

سطح توقعات بالا رفت

صاحبیان اضافه کرد: در ادامه با توجه به موفقیت در چهار بازی نخست لیگ، که مهم‌ترین عامل این موفقیت سه ماه بدنسازی سخت و دشوار بود، توانستیم نتایج خوبی کسب کنیم و این عملکرد خوب باعث شد توقعات هواداران بسکتبال، کارشناسان و همچنین مدیریت باشگاه از تیم بیشتر شود، در واقع این بالارفتن سطح توقع باعث شد ثامن مشهد مسیر خوبی را طی نکند.

سرمربی سابق تیم بسکتبال ثامن مشهد خاطرنشان کرد: توقع حضور در چهار تیم برتر لیگ با توجه به قدرتمند بودن سایر تیم‌ها ایده سخت و امکان‌ناپذیری بود. این عقیده باعث شد تیم مسیر واقعیش را طی نکند.

وی در خصوص جدایی‌اش از تیم ثامن مشهد گفت: تنها دلیل جدایی از تیم ثامن، تصمیم مدیریت باشگاه بود، طبق صحبت‌هایی که با مدیریت باشگاه داشتم عنوان کردم که جایگاه ثامن با توجه به بضاعت در مکان ششم و هفتم جدول است، اما مدیریت خواستار جایگاه بالاتری بود و به همین دلیل مهران حاتمی را جایگزین من کردند.

حضور ارسلان کاظمی یک ایده بی نتیجه بود

صاحبیان اظهار کرد: جایگاه چهارم برای تیم ثامن مشهد با توجه به هدف‌گزینی که در ابتدای فصل انجام دادیم امکان‌پذیر نبود، جدال مقابل تیم‌هایی که چهار بازیکنان ملی‌پوش و دو بازیکن خوب خارجی دارند سخت و دشوار است، به نظر من تنها دلیل کسب نتایج ضعیف تیم ثامن مشهد بعد از جدایی من، تغییر هدف‌گزینی باشگاه و توقع بالاتر از توان بازیکنان بود.

وی درباره حضور ارسلان کاظمی در تیم ثامن مشهد نیز گفت: به میدان رفتن ارسلان کاظمی هم یک ایده بی‌نتیجه بود، زمانی که این بازیکن نتوانسته به دلیل مشکلاتی که داشت برای تیم ملی به میدان برود چطور می‌توانست برای تیم ثامن وارد میدان شود، به نظر من آوردن این بازیکن تنها برای پوشاندن چند شکستی بود که در ابتدای ورود حاتمی رقم خورده بود.

صاحبیان درخصوص حضور نداشتن بازیکنان بومی در تیم ثامن مشهد خاطرنشان کرد: کسب بازیکنان بومی همانند حامد آفاق و روزبه ارغوان در حد توانمان نبود، صالح فروتن و وحید دلیر هم به دلیل سربازی نمی‌توانستند در کنارمان باشند.

سرمربی سابق تیم بسکتبال ثامن مشهد در خصوص نتایجی که امسال با این تیم کسب کرد خاطرنشان کرد: در زمان حضورم نتایج خوبی با تیم ثامن مشهد کسب کردم تقریبا عملکرد خوبی داشتیم و مسیر خوبی را با تیم ثامن طی کردم.

تفکرات حاتمی با من متفاوت بود

وی درباره مهران حاتمی نیز تصریح کرد: زمانی که سرمربی جدیدی وارد تیم می‌شود زمان زیادی را برای شناخت بازیکنان نیاز دارد. اما به نظر من مهران حاتمی شناخت خوبی از تیم ثامن داشت و به گفته خودش دیدگاه بالایی از بازیکنان ثامن دارد و برای جایگاه بالاتر می‌جنگند. به هر حال تفکرات هر مربی با هم فرق می‌کند شاید شکل بازی که من از بازیکنانم در زمان حضورم می‌خواستم به توانایی این بازیکنان نزدیکتر بود.

صاحبیان ادامه داد: با توجه به پتانسیل تیم ثامن قطعا این ایده امکان پذیر نبود. در بحث هدف‌گزینی بایدببینیم چه هدفی را مدنظر داریم و به چه جایگاهی می‌خواهیم برسیم، تغییر این عقیده در نیم فصل دوم به نظر من کار اشتباهی بود. قطعا تیمی که قصد جایگاه بهتری را در جدول لیگ برتر دارد، باید بازیکنان بهتر و قدرتمندتری داشته باشد و ثامن می‌توانست به اندازه بضاعتش بازی کند.

سرمربی سابق تیم ثامن همچنین درمورد ارزیابی عملکرد بازیکنان این تیم عنوان کرد: تفکرات مربی در بحث عملکرد بازیکنان اهمیت بالایی دارد، شناخت خوبی از بازیکنان ثامن دارم امسال با تمام وجود به رقابت پرداختند و به هیج وجه، چه در زمان من و چه در زمان مهران حاتمی برای تیم کم نگذاشتند، تمامی بازیکنان ثامن را دوست دارم، توانایی خوبی دارند به صورت حرفه‌ای عمل می کنند و امیدوارم در آینده موفق باشند.

اگر نیاز باشد به ثامن خواهم پیوست

صاحبیان افزود: ثامن مشهد همیشه یک گام رو به جلو پیشرفت کرده است، شش سال است که در کنار این تیم هستم، امسال نسبت به سال‌های گذشته تفاوت‌های زیادی کردیم، امسال در بحث تجربه و عملکرد فنی خوب بودیم و مطمئنم که سال‌های آینده بهتر نیز خواهیم شد.

وی ادامه داد: به هر حال مدیریت نخواست که من در کنار تیم باشم، امیدوارم با توجه به دیدگاهی که از تیم ثامن دارم در آینده بهتر عمل کند. همیشه عاشق این تیم هستم و هر زمانی که نیاز به حضور من باشد به این تیم خواهم پیوست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: