کد خبر: ۶۵۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
تعداد بازدید: ۱۲۴۴
شهردار منطقه 22 تهران گفت: مرحله دوم پروژه دریاچه خلیج فارس به همراه 50 پروژه فرهنگی، خدماتی، اجتماعی و عمرانی روز چهارشنبه نوزدهم اسفند ماه با حضور شهردار تهران به بهره برداری می رسد.
مرحله دوم پروژه دریاچه خلیج فارس تهران بزودی بهره برداری می شود
قاسم مولایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در مرحله نخست 40 هکتار از دریاچه خلیج فارس به بهره برداری رسید افزود: در مرحله دوم دریاچه خلیج فارس شامل 55 هکتار در ضلع شرقی و شمالی است. 
وی با بیان اینکه طراحی و اجرای فاز شرقی با پهنه غربی متفاوت است خاطرنشان کرد: مرحله دوم شامل ساحل شنی، زمین بازی، سرسره، اسکله قایق های برقی و سینما شش بعدی است. 
مولایی همچنین از افتتاح تصفیه خانه دریاچه خلیج فارس در سه ماه نخست سال آینده خبر داد و افزود: کار ساخت تصفیه خانه برای دریاچه خلیج فارس براساس برنامه ریزی های صورت گرفته پیش می رود و هم اکنون 75 درصد از عملیات اجرایی آن به پایان رسیده است. 
شهردار منطقه 22 بوستان بانوان را از دیگر پروژه های انجام شده ذکر کرد و گفت: مرحله اول این بوستان به وسعت 22 هکتار شامل سالن های ورزشی، بدنسازی، پیست دوچرخه سواری و فضای آزاد روز چهارشنبه به بهره برداری خواهد رسید. 
وی افزود: دو سرای محله در کوهک و شهرک شهید باقری از دیگر پروژه های اجرا شده در منطقه 22 است که مورد بهره برداری قرار می گیرند. 
مولایی با اشاره به اینکه هیچگونه ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده حریم و شهر در منطقه 22 وجود ندارد گفت: در این ارتباط حریم ها به صورت کامل کنترل می شود، ضمن اینکه تیم های گشت نیز برای حفظ و حراست از حریم و شهر فعال هستند. 
مولایی با اشاره به اینکه مجوزهای ساخت و ساز براساس طرح تفصیلی شهر صادر می شود تاکید کرد: تا ابتدای امسال صدور مجوز ساخت و ساز تا 21طبقه از سوی شهرداری منطقه انجام می شد اما از ابتدای سال جاری صدور مجوز فقط برای 11 طبقه صورت می گیرد. 
شهردار منطقه 22 در پاسخ به اینکه اظهاراتی از سوی عده ای در رابطه با ساخت و سازهای غیرمجاز مطرح می شود تصریح کرد: کسانی که در این زمینه ادعایی دارند ابتدا آن را ثابت کنند و در این رابطه شهرداری پاسخگو خواهد بود. 
وی گفت: تمامی ساخت و سازها در منطقه 22 و سایر مناطق شهر تهران براساس طرح تفصیلی انجام می شود و عده ای که امروز نسبت به برخی ساخت و سازها اعتراض می کنند همان کسانی هستند که طرح تفصیلی شهر را امضا کرده اند. 
شهردار منطقه 22 جمعیت این منطقه را 150 هزار نفر عنوان کرد و افزود: پیش بینی جمعیت منطقه در افق سال 1404 جمعیت 450 هزار نفراست که تمامی خدمات رفاهی در همین راستا طراحی و در نظر گرفته شده است. 
وی به تسهیلات اسکان نوروزی در ضلع شرقی بوستان چیتگر خبر داد و گفت: از بیست وهفتم اسفند ماه بوستان چیتگر، جوانمردان و آبشار پذیرای مسافران نوروزی هستند. 
شهردار منطقه 22 در پیرامون افزایش سرانه فضای آموزشی افزود: پس از مصوبه سال 87 مجلس شورای اسلامی تأمین سرانه های آموزشی برعهده دولت قرار گرفت. 
وی خاطرنشان کرد: شهرداری وظیفه حفظ کاربری فضای آموزشی و تأمین زمین برای ساخت فضای آموزشی را برعهده دارد که در همین راستا سال 90 پنج قطعه زمین در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت که امسال کلنگ ساخت مدرسه در دو زمین زده شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: