کد خبر: ۶۵۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
تعداد بازدید: ۴۱۶
سال‌های متوالی شمار تلفات ناشی از استعمال مواد مخدر در آلمان رو به کاهش بوده اما این روند در سال 2014 متوقف شد.
افزایش تلفات ناشی از مواد مخدر در آلمانطبق آمار رسمی در سال 2015 شمار قربانیان مواد مخدر در آلمان 18.8 درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش داشته است.

به گزارش روزنامه «ولت ام زونتاگ»، ادارات پلیس در ایالات آلمان در مجموع 1226 مورد مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر را در سال 2015 به ثبت رسانده‌اند. با در نظر گرفتن تعداد جمعیت ساکن در ایالت‌ها به‌ ترتیب برلین، هامبورگ و برمن بیشترین شمار تلفات ناشی از مواد مخدر را به خود اختصاص داده‌اند. بیشترین افزایش نرخ تلفات نیز در ایالات زاکسن، مکلنبورگ فورپومرن و زارلند گزارش شده است.

به گزارش دویچه‌وله، در سال 2015 در سه ایالت یاد شده نرخ تلفات نسبت به سال 2014 بیش از دو برابر بوده است.

این روزنامه با استناد به اطلاعات پلیس جنایی فدرال آلمان نوشته است، شمار تلفات ناشی از مصرف مواد مخدر در آلمان در سال 2015 در مقایسه با سال پیش از آن 18.8 درصد افزایش داشته است.

تعداد کسانی نیز که برای نخستین بار مواد مخدر سنگین مصرف کرده‌اند، سال گذشته در آلمان 4 درصد افزایش داشته است. از آمفتامین، کوکائین، هروئین به عنوان سه ماده مخدر سنگین پرطرفدار نام برده شده است.

تعداد افرادی که برای نخستین بار متامفتامین معروف به «شیشه» را مصرف کرده‌اند در سال 2015 نسبت به سال پیش از آن کمتر بوده است.

پلیس جنایی فدرال آلمان سالانه گزارشی را در مورد میزان مصرف مواد مخدر در کشور و اثرات ناشی از آن منتشر می‌کند. در سال 2014 طبق آمار 1032 نفر در آلمان به دلیل مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند.

به نوشته «اشپیگل آنلاین» هر چند شمار تلفات ناشی از مواد مخدر افزایش داشته، اما با این حال مشکل اصلی، نه مواد مخدر غیرقانونی بلکه مواد مضر مجاز و قانونی هستند. به نوشته این وبسایت در سال 2015 در آلمان 110 هزار نفر جان خود را به دلیل استعمال سیگار (نیکوتین) از دست داده‌اند. تعداد قربانیان مصرف الکل نیز 15 هزار نفر بوده‌ است.

برخی کارشناسان بر این نظرند که غیرقانونی دانستن مواد مخدر روش مناسبی برای کنترل مصرف و پیشگیری از آن به شمار نمی‌رود. این گروه قانونی کردن مواد مخدر یا در اختیار گذاشتن قانونی مواد مخدر جایگزین را روش بهتری برای تحت نظارت درآوردن استعمال مواد مخدر می‌دانند.

منبع:ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: