کد خبر: ۶۵۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷
تعداد بازدید: ۹۶۳
رئيس اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا در خصوص کلاهبرداري از افراد جوياي کار در شبکه‌هاي مجازي هشدار داد.
هشدار پليس فتا به افراد جوياي کار در شبکه‌هاي اجتماعيسرهنگ آذردرخش با اشاره به کلاهبرداري از افراد جوياي کار با تبليغ در شبکه‌هاي اجتماعي؛ از هموطنان خواست در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس ‏Cyberpolice.ir‏ بخش مرکز فوريت‌هاي سايبري، لينک ثبت گزارشات مردمي در ميان بگذارند.

وي گفت: برخي از سايت‌ها و موسسات فعال در فضاي مجازي از مشکلات موجود در جامعه سوءاستفاده مي‌کنند و با استفاده از کلمات و جملات عاطفي و سود بردن از مهندسي اجتماعي همچون استخدام فوري سعي مي‌کنند احساسات هموطنان را هدف قرار دهند و اين عزيزان را به سمت هدف خود هدايت کنند.

او با اشاره به يکي از پرونده‌هاي موجود در پليس فتا گفت: در پرونده تشکيل شده در پليس فتا با موضوع کلاهبرداري از طريق سايت‌هاي آگهي استخدام، مشخص شد فردي با درج آگهي استخدام در برخي از سايت‌هاي حراجي آنلاين (سايت‌هايي براي درج آگهي‌هاي فروش در شبکه‌هاي اجتماعي موبايلي از قبيل شيپور و ديوار) به دريافت وجه براي تشکيل پرونده و سير مراحل استخدام اقدام کرده است و با اين ترفند توانسته از چند نفر از هموطنان جوياي کار کلاهبرداري کند.

آذردرخش گفت: هموطنان دقت داشته باشند همه سايت‌هايي که در اين حوزه فعاليت مي‌کنند بايد از وزارت کار مجوز داشته باشند؛ تمامي اين سايت‌ها بايد در پايگاه ساماندهي به ثبت رسيده باشند؛ بنابراين پيش از انجام هر گونه فعاليت اينترنتي با مراجعه به اين سايت‌ها مي‌توانند از مجاز بودن يا نبودن آنها آگاه شوند.

وي تشخيص اصالت سايت‌ها را بسيار مهم دانست و گفت: مراجعه به سايت‌هايي با پسوند ‏ir‏. تا حدود زيادي در زمينه جلوگيري از وقوع جرم و کشف آن موثر است. لذا هموطنان مي‌توانند ليست سايت‌هاي ثبت شده در پايگاه ساماندهي را در سايت ‏samandehi.ir‏ مشاهده کنند و تا پيش از اطمينان کامل از قانوني بودن فعاليت سايت، هيچ گونه مبلغي به حساب‌هاي درخواست شده واريز نکنند.‏
منبع:روزنامه اطلاعات

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: