کد خبر: ۶۵۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
تعداد بازدید: ۱۱۶۲
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از پیشنهادی برای ارائه سبد کالای سالمندان خبر داد و گفت:‌ در جلسه‌ای از وزارت رفاه درخواست کردیم تا یک سبد کالای سالمندان به طور ویژه در نظر بگیرد که قرار است برنامه ریزی‌های لازم را انجام بدهند و به ما نتیجه را اعلام کنند.
پیشنهاد بهزیستی برای ارائه سبد کالای سالمندانفرید براتی سده در نشست بررسی دستاوردهای سفر به کشور مالت در حوزه سالمندان با بیان اینکه چندی پیش گروهی کارشناس از سازمان بهزیستی و وزارت رفاه سفری به مالت داشتند اظهار کرد: این برنامه سفر به منظور آشنایی با برنامه عمل مادرید که برنامه مصوب جهانی برای سالمندان است انجام شد.

وی ادامه داد: کشورهایی چون روسیه، چین، هند، ترکیه، کامرون، فیلیپین، ازبکستان، تونس، بلاروس و مالت در این برنامه شرکت دارند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با بیان اینکه در کشورمان NGO‌های فعال بین المللی مشغول به کار هستند گفت: این در حالی است که NGOهای ما از توان لازم برخوردار نیستند و برنامه ریزی کرده‌ایم تا سال آینده نسبت به توانمندسازی NGOهایمان اقدام کنیم.

وی ادامه داد: از سال‌های گذشته سند راهبردی سالمندان را پیگیری کردیم و مدتی است که آماده شده است و برنامه‌های عملیاتی مربوط به این سند نیز تنظیم شده، امسال گزارشی در آسیا و اقیانوسیه درباره فعالیت‌های مختلف مربوط به سالمندان تهیه شده بود که در بسیاری از بخشهای آن درباره ایران به این سند اشاره شده بود اما جای سوال است که چرا هنوز این سند در کشور به تصویب نرسیده است.

وی با طرح این پرسش که چرا با وجود آنکه دارای سند راهبردی سالمندی هستیم؟ و سازمان مدیریت به دنبال آن است که یک سند درباره سالمندان تدوین کند، عنوان کرد: در صدد هستیم همه این سندها را یکپارچه کنیم تا بتوانیم برای سالمندان برنامه‌های خوبی را به اجرا دربیاوریم.

براتی سده با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه سالمندان که در دو سال آخر خدمت هستند گفت: هماهنگی‌های لازم با صندوق بازنشستگی کشوری انجام شده تا بتوانیم دوره‌های آموزشی برای افرادی د اشته باشیم که در دو سال آخر خدمت هستند.

وی در پایان از پیشنهادی برای ارائه سبد کالای سالمندان خبر داد و گفت:‌ در جلسه‌ای از وزارت رفاه درخواست کردیم تا یک سبد کالای سالمندان به طور ویژه در نظر بگیرد که قرار است برنامه ریزی‌های لازم را انجام بدهند و به ما نتیجه را اعلام کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: