کد خبر: ۶۵۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
تعداد بازدید: ۱۳۱۳
بینر که در جمع گروهی از مخالفان حکومت ایران سخن می گفت انتخابات در ایران را ساختگی خواند و دولت اوباما را متهم کرد که به اندازه کافی از اپوزیسیون خواهان تغییر رژیم در ایران حمایت نمی کند.
رییس جمهوریخواه پیشین مجلس نمایندگان آمریکا: اگر شهروند ایران بودم در این انتخابات رای نمی دادمبا وجود میزان بالای مشارکت مردم ایران در انتخابات هفتم اسفند "جان بینر" رییس جمهوریخواه پیشین مجلس نمایندگان آمریکا با حمله مجدد به دولت باراک اوباما بابت توافق هسته ای با ایران، انتخابات در ایران را ساختگی خواند و به هدف سرپانگهداشتن یک حکومت بیمار دانست.

به گزارش خبرداغ  به نقل از وب سایت واشنگتن تایمز جان بینر که برای نخستین باردر 4 ماه گذشته و از زمان اعلام استعفایش از ریاست مجلس نمایندگان آمریکا در جریان یک سخنرانی عمومی در جمع گروه هایی از مخالفان حکومت ایران سخن می گفت، تمرکز اصلی سخنان خود را نه به موضوعات سیاست داخلی و خارجی آمریکا بلکه به طور مشخص روی توافق هسته ای با ایران گذاشت.

او گفت: "باید مردم آمریکا از تهدیدی که از جانب حکومت ایران متوجه امنیت جهان است مطلع شوند، رژیمی که بر خلاف توافق هسته ای اخیر به جاه طلبیهای هسته ای خود ادامه داده و به حمایت از گروه های تروریستی در جهان ادامه می دهد."

بینر افزود: مردم ایران باید بدانند مردم ایالات متحده در کنار آنها هستند نه در کنار حکومت شان که دهه هاست آنها را سرکوب ، آزادی های آنها را خفه و رویاهای آنها را خراب کرده است.

او با انتقاد از سیاست دولت اوباما در قبال حکومت ایران مدعی شد مردم ایران و مخالفان حکومت ایران در 8 سال گذشته پیام مخالفی از دولت واشنگتن شنیده اند.

بینر که روز جمعه سخن می گفت خواستار بایکوت و تحریم انتخابات از سوی مردم ایران شد و تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا از مخالفان حکومت ایران در جهت براندازی حکومت پشتیبانی کافی نکرده است.

بینر گفت اگر جزء شهروندان ایران بود در این انتخابات شرکت نمی کرد چون به ادعای او این انتخابات حاوی هیچ چیزی برای مردم ایران نیست.

بینر بار دیگر با انتقاد از رویکرد دولت اوباما در قبال ایران گفت او در جریان ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در تابستان سال 2009 از معترضان و دهها هزار ایرانی که به خیابان ها ریخته بودند، پشتیبانی نکرد.

بینر رسانه های آمریکایی را نیز متهم کرد که به اندازه کافی به گزارش ها و شواهد مبنی بر فعالیت های تروریستی حکومت ایران و نقض حقوق بشر در این کشور نمی پردازند.

سخنرانی بینر در نشست "سازمان جوامع آمریکایی و ایرانی " انجام شد؛ گردهمایی که در آن اعضایی از گروهک مجاهدین خلق (منافقین) نیز حضور داشتند.

این چهره جمهوریخواه که مخالف تصویب توافق هسته ای در کنگره بود در حالی مردم ایران را به بایکوت انتخابات دعوت کرده است که گزارش ها حاکی است مشارکت مردم ایران در این دوره از انتخابات بسیار بالا بوده است به نحوی که حتی " مارک تونز" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز جمعه در واکنش به آن گفته است : صادقانه بگویم که پیش از آنکه به اینجا بیایم از این موضوع آگاه شدم که حوزه های رأی گیری (در ایران) هنوز باز هستند و مشارکت بزرگی صورت گرفته است."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: