کد خبر: ۶۵۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
تعداد بازدید: ۱۴۲۶
مدیر برنامه و مشاور رییس جمهوری جدید آفریقای مرکزی از برنامه های وی درباره تقویت صلح و خلع سلاح شبه نظامیان پس از چند سال جنگ داخلی خبر داد.
صلح و خلع سلاح در راس برنامه های رییس جمهوری جدید آفریقای مرکزی فوستین آرشانژ توآدرا نخست وزیر سابق جمهوری آفریقای مرکزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد.
به گزارش خبرداغ و به نقل از رویترز، سیمپلیس سارانجی مدیر تبلیغات توآدرا گفت: اولویت برای رییس جمهوری جدید صلح، همبستگی اجتماعی و امنیت خواهد بود.
او افزود: تاکید وی بر خلع سلاح، اتحاد و بازگرداندن آوارگان است و پس از آن اولویت دوم بازسازی و تجدید قوای نیروهای مسلح خواهد بود.
جمهوری آفریقای مرکزی از اوایل سال 2013 درگیر بدترین بحران در تاریخ خود شد. درگیری میان گروه های قومی مختلف از جمله مسلمانان و مسیحیان بر وخامت اوضاع در این کشور فقیر آفریقایی افزود.
توآدرا 58 سال دارد و استاد ریاضیات است. وی در کارزار انتخاباتی اش در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری که 14 فوریه (25 بهمن) برگزار شد بر مبارزه با فساد تاکید کرد و موفق شد حدود 62 درصد آرا را به دست آورد.
به گفته سارانجی، رییس جمهوری با کمک جامعه بین المللی، توجه دقیق به خلع سلاح گروه های شبه نظامی سلکا و آنتی بالاکا خواهد داشت.
وی تاکید کرد که حتی برخی از اعضای این گروه های می توانند جذب ارتش شوند.
مشاور رییس جمهوری آفریقای مرکزی افزود: دولت از دیگر اعضای این گروه ها که مایل به مشارکت در فعالیت های دیگر باشند، حمایت خواهد کرد.
سارانجی اضافه کرد که تصمیم های مهم از جمله تشکیل دولت و یا انتصاب نخست وزیر پس از تحلیف رییس جمهوری اتخاذ خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: