کد خبر: ۶۵۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
تعداد بازدید: ۹۳۷
در حالي که تصور مي‌شد شرکت تابعه بانک کشاورزي آغازگر عرضه‌هاي بي محابا در سه نماد معاملاتي پيشرو گروه بانک‌ها باشند، اما بررسي‌ها نتايج ديگري را نشان دادند.

به گزارش فارس؛ اطلاعات دريافتي از بازار سهام نشان مي‌دهد، صندوق تامين آتيه کارکنان بانک ملت روز اول اسفند در ساعت رسمي معاملات، عرضه کننده بيش از 187 ميليون و 683 هزار سهم بانک ملت در بازار بود.هم‌زمان با اين عرضه شرکت خدمات پشتيباني مهر 78 وابسته به بانک کشاورزي تعداد 50 ميليون سهم بانک ملت را واگذار کرد.

در نهايت شرکت پخش سراسري ايران وابسته به شيرين عسل تعداد 2 ميليون سهم بانک ملت را در جريان بازار به خريداران اين سهم فروخت.

بر اساس اين گزارش سهامداران مالک بيش از يک درصد سهام بانک تجارت اگر چه فروشنده اين سهم نبودند اما در بازار عرضه بيش از 124 ميليون سهم اين بانک از سوي سهامداران حقوقي را به نظاره نشستند.

در نماد معاملاتي بانک صادرات اما بازار گردان اين سهم يعني شرکت گروه مالي سپهر صادرات 67 ميليون سهم را به خريداران آن در بازار فروخت اين شرکت در عين حال به جمع آوري 300 هزار سهمي گروه بهمن هم ادامه داد.

در گروه دارويي ها سرمايه گذاري البرز تعداد يک ميليون و 200 هزار سهم سبحان دارو 3 ميليون سهم پخش البرز را در بازار عرضه کرد.در همين گروه سرمايه گذاري بوعلي عرضه کننده بيش از 363 هزار سهم سبحان دارو بود.

همچنين سرمايه گذاري اعتلاء البرز در حالي 412 هزار سهم داروسازي توليد دارو را در بازار عرضه کرد که در گروه دارويي سبحان خريدار 50 هزار سهمي اين دارايي با تداوم برنامه خريد پله اي خود بود و شرکت بين المللي توسعه به‌ سود 2 هزار سهم پارس دارو را با هدف حمايت از سهم از بازار جمع آوري کرد.

سرمايه گذاري تدبير فرهنگيان اما در بازار خريدار بيش از 21 هزار سهم مواد اوليه داوريي البرز بالک بود.

گفتني است در اين گروه صندوق سرمايه گذاري گنجينه آرمان شهر وابسته به بانک شهر توانست علاوه بر خريد 7 ميليون سهمي توسعه صنايع بهشهر از بازار، بيش از 211 هزار سهم سرمايه گذاري دارويي تامين، 605 هزار سهم توليد دارو و 666 هزار سهم داروسازي کاسپين تامين را از بازار جمع آوري کند.

در گروه سرمايه گذاري ها هم سازمان اقتصادي کوثر تا محدوده عدد صفر تابلو بيش از دو ميليون سهم سرمايه گذاري سبحان را در بازار جمع آوري کرد.در گروه بيمه اي ها اما تعداد 20 ميليون سهم بيمه اتکايي ايرانيان از پرتفوي بيمه البرز به بازار عرضه شد بيمه مرکزي هم در گروه دارويي ها 420 هزار سهم ايران دارو را جمع آوري کرد.

شرکت سرمايه گذاري ايرانيان در گروه فناوري اطلاعات اقدام به عرضه يک ميليون سهم کارت اعتباري ايران کيش کرد، اما در گروه خودرويي‌ها سرمايه گذاري سمند از يک سو سه ميليون سهم ايران خودرو را از صف فروش جمع آوري کرد و از سويي ديگر بيش از 5/3 ميليون سهم ليزينگ خودرو غدير را فروخت.

در اين گروه سرمايه گذاري گروه صنعتي رنا در آستانه واگذاري بلوک 6 درصدي سهام سايپا از پرتفوي خود به سرمايه گذاري سايپا، اندکي بيش از يک ميليون سهم سايپا را از بازار جمع آوري کرد. توسعه سرمايه رادين وابسته به «ورنا» خريدار يک ميليون سهمي سايپا از بازار بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: