کد خبر: ۶۵۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱
تعداد بازدید: ۷۷۱
پليس فتا در رصد فضاي مجازي با موارد مجرمانه در حوزه نشريات الکترونيکي برخورد خواهد کرد.

سرهنگ حسين رمضاني معاون امور بين‌الملل و حقوقي پليس فتاي ناجا با اشاره به اين که امروزه يکي از شيوه‌هاي مرسوم براي دسترسي بيشتر به مخاطب و تاثيرگذاري بر آن‌ها استفاده از نشريات الکترونيکي است، افزود: در تبصره 7 ماده 9 قانون اشاره شده است که مدير مسئول در قبال مطالبي که در نشريه به چاپ مي‌رسد، مسئوليت دارد که اين امر در قبال نشريات الکترونيکي نيز جاري است.

وي گفت: به عنوان مثال صاحب وبلاگ يا وب سايت در قبال نظرياتي که خوانندگان در بخش نظريات درج مي‌کنند داراي مسئوليت بوده و بايد قبل از اقدام به انتشار آن‌ها براي پالايش محتواهاي فوق اقدام کند در غير اين صورت، چنانچه اين محتواها داراي عنوان مجرمانه باشد، مسلما بنا بر ماده فوق صاحب وبلاگ يا وب سايت يا هر گونه نشريه الکترونيکي داراي مسئوليت است.

او به همه صاحبان نشريات الکترونيکي در اين خصوص توصيه کرد: قبل از انتشار هرگونه مطلبي اعم از مطالب خود يا نظرات مخاطبين براي پالايش و بررسي آن‌ها اقدام کنند.‏

منبع:روزنامه اطلاعات


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: