کد خبر: ۹۷۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
تعداد بازدید: ۶۸
مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک «سفتریاکسون» مرگبار است.

هشدار؛ مصرف خودسرانه این دارو مرگبار استبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، نسبت به مصرف خودسرانه و عوارض منجر به مرگ آنتی بیوتیک «سفتریاکسون» هشدار داد.

مهر در خبری نوشت: زهرا جهانگرد گفت: طبق بررسی صورت گرفته توسط گروه ثبت و بررسی ایمنی و عوارض ناخواسته فرآورده‌های سلامت، از مجموع گزارش‌های عوارض و اشتباهات دارویی در سال ۱۴۰۲ در سامانه گزارش عوارض دارویی، ۹ درصد آن مربوط به گزارش‌های عوارض ناخواسته داروی سفتریاکسون بوده است.

وی افزود: از میان گزارش‌های بررسی شده در خصوص عوارض داروی سفتریاکسون ۲۸۶ مورد مربوط به گزارش عوارض جدی بوده است.

جهانگرد تصریح کرد: از بین گزارش‌های بحرانی، پنج مورد به علت اندیکاسیون اشتباه مانند مصرف در بیماری‌های ویروسی شامل سرماخوردگی و آنفلوانزا و یک مورد به علت مصرف داروی سفتریاکسون در بیمار دارای سابقه حساسیت به دسته دارویی مذکور، قابل پیشگیری بوده است.

به گفته وی، تجویز و مصرف بیش از اندازه و فاقد اندیکاسیون تأیید شده دارو، عدم اطلاع بیماران و مراقبین بیماران از سوابق حساسیت دارویی، اصرار بیماران بر تجویز داروهای تزریقی توسط پزشکان، تزریق در شرایط نامناسب از نظر انجام اقدامات درمانی اورژانسی صحیح و سریع از علل وقوع عوارض جدی و مرگ و میر بیماران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: