کد خبر: ۹۶۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰
تعداد بازدید: ۲۰۹
تخمین هزینه هر فروند B-2 Spirit ساخت نورثروپ گرومن تا حدودی دشوار است، زیرا این بمب افکن ها از سال ۲۰۰۰ تولید نشده اند.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، بی ۲ اسپریت به طور کلی به عنوان گران ترین هواپیمای در حال خدمت در نیروی هوایی در نظر گرفته می شود. B-2 Spirit تنها بمب افکن پنهانکار در خدمت امروز است و تنها ۲۱ فروند از این نوع ساخته شده است (یک فروند دچار سانحه و نابود شد).

بر اساس گزارش روزیاتو، هزینه اولیه هر فروند از بمب افکن B-2 حدود ۷۳۷ میلیون دلار بود. با این حال، با اضافه کردن سایر هزینه های مدرن سازی و سهم هر هواپیما از هزینه توسعه به مقدار ۴۵ میلیارد دلاری، هزینه هر واحد به حدود ۲.۱ میلیارد دلار افزایش می یابد.

قیمتی‌ترین هواپیمای تاریخ/ یک فروند معادل ۲۰ جنگنده اف ۳۵

این مبلغ نجومی و بیشتر از پولی است که بسیاری از نیروهای هوایی برای کل ناوگان نیروی هوایی خود خرج می کنند. B-2 همچنین حدود ۱۳۵,۰۰۰ دلار در ساعت هزینه دارد.

بد نیست بدانید بر اساس اطلاعات موجود هر فروند جنگنده اف ۳۵ چیزی حدود ۷۵ تا ۹۰ میلیون دلار قیمت دارد. پس قیمت هر فروند بی ۲ به تنهایی به اندازه بیش از ۲۰ فروند اف ۳۵ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: