کد خبر: ۹۶۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۱
تعداد بازدید: ۸۴
آخرین شماره روزنامه در سال جاری، فرصت مناسبی برای مرور برخی مسائل است. با انتشار شماره بیست و هشتم اسفندماه، روزنامه «رسالت» فصل دیگری از رسالت خود را به پایان می‌رساند و در سال آینده، رسما پا به ۴۰ سالگی می‌گذارد.

در انتظار بهاریک. آخرین شماره روزنامه در سال جاری، فرصت مناسبی برای مرور برخی مسائل است. با انتشار شماره بیست و هشتم اسفندماه، روزنامه «رسالت» فصل دیگری از رسالت خود را به پایان می‌رساند و در سال آینده، رسما پا به ۴۰ سالگی می‌گذارد. از همین رو از تمام مسئولان، دست‌اندرکاران، روزنامه‌نگاران شریف و مهم‌تر از همه از خوانندگان فرهیخته روزنامه «رسالت» سپاسگزارم.
دو. سالی که گذشت، از چند جهت کم‌نظیر بود. انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، فصل جدیدی از مردم‌سالاری در کشور رقم زد. انتخابات در نظام مردم‌سالار، بازی برد-برد است و همه طرفین برنده‌اند. مهم‌تر از همه مردمی پیروز عرصه انتخابات هستند که نظام حکمرانی کشور خود را هر چند سال یک‌بار در حوزه‌های مختلف بازآرایی و مهندسی می‌کنند. در حقیقت، همه‌پرسی در جمهوری اسلامی، بر همه خواست‌ها تفوق می‌یابد و تنها مهندسی ارکان از سوی مردم را به رسمیت می‌شناسد.
سه. در حوزه بین‌الملل، سال ۱۴۰۲ ورق جریان مقاومت در منطقه و جهان را برگرداند. حماسه طوفان‌الاقصی، سخت‌ترین سیلی تاریخ ۷۵ ساله سراسر نحوست رژیم صهیونیستی علیه این دولت کودک‌کش بود. از سوی دیگر، شدت وحشی‌گری و جنایت، پرده سیاه و چرکینی از نسل‌کشی را در برابر دیدگان جهانیان قرار داد. طی ۱۶۰ روز، سی و چند هزار شهید، ده‌هزار مفقود، ده‌ها هزار مجروح، صدها هزار گرسنه و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته است. هرچه از شدت جنایات اسرائیل گفته و نوشته شود، نمی‌تواند حتی درصدی از واقعیت را توصیف کند. 
دلمان به این روایت خوش است که مصائب وقتی شدید می‌شوند رو به نشیب می‌روند. سال آینده باید منتظر اخبار مهم و مسرت‌بخشی از قلب جهان اسلام یعنی فلسطین بود.
چهار. بهار قرآن یعنی رمضان‌المبارک با بهار طبیعت مقارن شده و این منتظران را به یاد بهار حقیقی می‌اندازد که ظهور حضرت موعود است. 
سال نو را به همه خوانندگان عزیز روزنامه «رسالت»  تبریک می‌گویم و سالی سرشار از عزت و سربلندی در سایه حضرت حجت برای ملت ایران خواهانم‌.

نویسنده : مسعود پیرهادی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: