کد خبر: ۹۶۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
تعداد بازدید: ۸۲
در این مطلب، بهترین ویتامین‌های ضروری برای زنان در مراحل مختلف زندگی و در سنین مختلف، به ویژه با تغییر هورمون‌ها، معرفی شده است.

زنان به کدام ویتامین‌ها نیاز دارند؟به گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، بدن زنان به دلیل طی کردن مراحل مختلف در طول زندگی، اعم از سیکل قاعدگی، تولیدمثل، پیش از یائسگی و یائسگی، نیازهای خاصی به ویتامین‌ها و مواد مغذی دارد. ضروری‌ترین ویتامین‌ها برای زنان عبارتند از:

 

۱. ویتامین K

ویتامین K در زنان طی دوران بارداری و زایمان نقش اساسی دارد و مسئول رشد عصبی جنین است. کلم، اسفناج، زرده تخم مرغ، کاهو، کرفس، لوبیا سبز، شلغم و نخود فرنگی از منابع ویتامین K هستند.

 

۲. ویتامین C

ویتامین C یک عنصر کلیدی در تشکیل کلاژن است. کلاژن هم در حفظ سلامت پوست، سلامت مفاصل و جلوگیری از تحلیل استخوان در بین خانم‌ها مؤثر است. منابع ویتامین C عبارتند از: توت فرنگی، انبه، لیمو، هندوانه، اسفناج، کلم، مرکبات و کیوی.

 

۳. ویتامین A

این ویتامین برای سلامت دندان‌ها و بافت‌های نرم بدن و یکی از ویتامین‌های ضروری برای داشتن پوستی سالم و درخشان در زنان است. انبه، اسفناج، زردآلو، هویج و هم‌چنین زرده تخم مرغ و محصولات لبنی از منابع ویتامین A هستند.

 

۴. ویتامین D

سلامت استخوان اغلب در زنان بیشتر به خطر می‌افتد. دریافت کافی ویتامین D به قوی‌تر شدن استخوان‌ها و جذب کلسیم کمک می‌کند.

 

۵. ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های گروه B به حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی و سلامت ناخن، مو و پوست کمک می‌کنند. گوشت قرمز، ماهی، طیور، تخم‌مرغ و محصولات لبنی، حبوبات و ... از منابع سرشار ویتامین B هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: