کد خبر: ۹۶۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
تعداد بازدید: ۱۱۶
با توجه به نتایج رقم خورده در دو دربی رفت و برگشت، استقلال وضعیت بهتری در جدول رده‌بندی خواهد داشت.

استقلال ۴ امتیاز از پرسپولیس جلو افتاد!به گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین؛ شهرآورد شماره 103 استقلال و پرسپولیس در دیداری کسل کننده و ملال‌آور با تساوی بدون گل به پایان رسید. تلاش‌های بازیکنان دو تیم برای باز کردن دروازه حریف بی‌نتیجه بود تا جواد نکونام به چیزی که از این بازی نیاز داشت، برسد و صدر جدول و فاصله سه امتیازی را با هم حفظ کنند.

به گزارش ورزش سه، از قبل نیز مشخص بود که آبی‌ها با اندیشه رسیدن به حداقل امتیاز پای به زمین مسابقه خواهند گذاشت و در سمت مقابل نیز پرسپولیس تلاش می‌کند تا برای کاهش فاصله و رسیدن به صدر جدول، در این دربی به پیروزی برسد ولی همانطور که بازیکنان آبی پوش نیز اذعان داشتند، این نتیجه به سود آنها رقم خورد.

اما نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است، دست بالای استقلال در تقابل‌های رو در رو برابر پرسپولیس است چرا که طبق قانون سازمان لیگ و کمیته برگزاری رقابت‌های لیگ برتر که در فصل بیست و یکم تصویب شد، گل زده در خانه حریف حائز اهمیت است که همین موضوع منجر به پیش افتادن آبی‌ها شده است.

در لیگ بیست و یکم بود که اعلام شد در پایان فصل و برای تعیین رتبه‌های مهم از جمله صدر و قعر جدول، به‌جای تفاضل گل، قانون نتایج رو در رو تیم‌ها در دو بازی رفت و برگشت ملاک قرار می‌گیرد. اما اگر در هر دو بازی نتیجه یکسانی به دست آمده باشد، آنگاه قانون گل زده در خانه حریف ملاک قرار می‌گیرد.

در لیگ برتر امسال و در شهرآورد رفت که به میزبانی پرسپولیس برگزار شد، دو تیم به تساوی یک – یک دست یافتند و دربی دیروز که آبی‌ها میزبان بودند، بدون گل تمام شد تا بدین ترتیب استقلال درست به مانند لیگ بیست و یکم و به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف، دست برتری را نسبت به حریف داشته باشد.

بدین ترتیب اگر در پایان فصل استقلال و پرسپولیس هم امتیاز شوند، به دلیل اینکه شاگردان نکونام در زمین پرسپولیس موفق به گلزنی شده‌اند، در رتبه بالاتری نسبت به حریف دیرینه قرار می‌گیرند تا به نوعی، اختلاف سرخابی‌ها در ظاهر سه امتیاز ولی در باطن چهار امتیاز باشد و هم امتیازی پرسپولیس با استقلال در پایان فصل کمکی به تیم اوسمار نخواهد کرد.

این قانون می‌تواند در ادامه فصل کمک زیادی به تیم نکونام بکند چرا که حتی اگر آنها در دیداری مغلوب شوند و پرسپولیس به پیروزی برسد، اما باز هم این استقلال است که در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد و این یعنی اینکه پرسپولیس برای پیشی گرفتن از رقیب دیرینه، نیازمند این است که تیم نکونام در دو دیدار موفق به کسب پیروزی نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: