کد خبر: ۹۶۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
تعداد بازدید: ۳۴۵
مرتضوی گفت: برداشت از حقوق بازنشستگان اشتباه سیستمی بود و بلافاصله این اشتباه اصلاح شد.

خبر مهم وزیر کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران/ دولت چه میزان افزایش حقوق را پیشنهاد داده است؟به گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، سیدصولت مرتضوی وزیر کار در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه اشتغال قولی که دولت داده بود عملی شده است و سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون فرصت شغالی ایجاد کرده‌ایم. همچنین ناترازی صندوق‌ها را قدری جبران کرده‌ایم و بدهی صندوق‌ها به بانک‌های عمل کاهش پیدا کرده است و در حال صفر کردن آن هستیم.

وی افزود: منابع درآمدی را مستحکم کردیم و ضریب پشتیبانی صندوق‌ها را افزایش دادیم. مدت زمان رسیدگی به دعاوی کاهش پیدا کرده است و بالغ بر ۴ میلیون نفر دوره‌ در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شده است.

وزیر کار ادامه داد: در سازمان بهزیستی هیچ مستمری بگیری در نوبت قرار ندارد و اگر کسی هست مراجعه کند و مشکلش را برطرف کند؛ علاوه بر این حدود ۴۰ درصد حقوق مستمیری بگیران افزایش پیدا کرده است.

مرتضوی درباره برداشت از حساب بازنشتسگان گفت: اشتباهی در سیستم حسابداری تامین اجتماعی انجام شد و از حدود ۵۰هزار نفر از بازنشستگان برداشتی انجام شده بود و از حساب کسانی که کد دستوری برای برداشت را جهت سهام یکی از پتروشیمی ها ثبت نکرده بودند نیز برداشت شد و بلافاصله این اشتباه اصلاح شد.

وی همچنین درباره میزان افزایش حقوق سال آینده و این‌که پیشنهاد دولت روی چند درصد است، اظهار کرد: ما پیشنهاد خاصی نداریم و ما باید قانون را اجرا کنیم. قانون دقیقا فرآیندها را مشخص کرده است. تلاش ما این است که ضریبی که همه ساله نسبت به سبد معیشت دیده و معادل آن ضریب پرداخت می‌شد امسال بتوانیم یه تکانی به آن بدهیم یعنی افزایش پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که سبد معیشتی را چقدر در نظر گرفته‌اید؟ گفت: قرار است انستیتو تغذیه پیشنهادات خود را بیاورد و بعد از آن محاسبه خواهیم کرد.

مرتضوی درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیک هم گفت: خوشبختانه مرحله دوم شروع شده و با استقبال خوبی مواجه بوده است. کالابرگ کار بسیار کارستانی بود و نزدیک به ۱۸ میلیون از ۲۰ میلیون خانوار جامعه هدفمان از این یارانه استفاده کردند و اگر ضریب ۳.۳ که ملاک است به خانوارها بدهیم تقریبا بالغ بر ۵۴ میلیون نفر از جامعه ۶۰ میلیونی هدف از کالابرگ استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این طرح فرآیندها بسیار خوب بوده استو در بالغ بر ۲۲۰ هزار فروشگاه انجام می‌شود و معطلی، صف و کمبود کالا نداریم و مردم هم در مرحله دوم که از ۱۸ اسفند آغاز شده است با یک شیب ملایم در حال استفاده هستند. کسانی که مشمول کالابرگ و یارانه اضافی می‌شوند قطعا بدانند که منابع آن را تامین کرده‌ایم و مشکلی برای اجرای طرح نخواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این‌که «آیا میزان یارانه در سال آینده افزایش پیدا می‌کند و یا افراد پردرآمد حذف خواهند شد؟ » گفت: الان این بحث کالابرگ الکترونیک را برای ۳ ماه پیش‌بینی کردیم و تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد و بعد قرار شد مجددا در صحن دولت بحث بشود که ببینیم ادامه پیدا کند یا نه برای افزایش یارانه فعلا تصمیمی گرفته نشده و در جلسات آتی اگر تصمیمی گرفته شد حتما خواهیم گفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: