کد خبر: ۹۶۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
تعداد بازدید: ۱۸۶
ورشو سایر اعضای ناتو را برای سرمایه‌گذاری بیشتر در مبارزه با «اقتصاد جنگی» روسیه تحت‌فشار قرار می‌دهد.

پیشنهاد لهستان به اعضای ناتو برای فشار به روسیهبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین آندژی دودا، رئیس‌جمهور لهستان از اعضای ناتو خواست تا هزینه‌های دفاعی خود را به ۳ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهند و گفت: ائتلاف ناتو باید برای پاسخ به هزینه‌های نظامی فزاینده روسیه با ادامه جنگ در اوکراین، اقدامات بیشتری انجام دهد.

به نقل از یورونیوز، سخنان آندژی دودا خطاب به کشورش لهستان هم است. این سخنان درست قبل از سفر او و نخست‌وزیر لهستان، دونالد تاسک به واشنگتن برای جشن‌گرفتن بیست و پنجمین سالگرد عضویت لهستان در ناتو ایراد شد.

لهستان در ۱۲ مارس ۱۹۹۹ به همراه جمهوری چک و مجارستان به ناتو پیوست.

دودا عصر دوشنبه اعلام کرده بود: «لهستان به این افتخار می‌کند که به مدت ۲۵ سال بخشی از ناتو بوده است. هیچ ضامن امنیتی بهتر از اتحاد آتلانتیک شمالی وجود نداشته و نیست.»

درحالی‌که جنگ در اوکراین وارد سومین سال خود می‌شود، رئیس‌جمهور لهستان می‌گوید کشورهای ناتو باید «مسئولیت بیشتری در قبال امنیت کل ائتلاف بپذیرند و به‌شدت نیروهای خود را مدرن‌سازی و تقویت کنند. در مواجهه با جنگ در اوکراین و آرزوهای امپریالیستی روبه‌رشد روسیه، کشورهای عضو ناتو باید شجاعانه و بدون سازش عمل کنند.»

روز دوشنبه، ناتو پرچم سی و دومین عضو خود، سوئد، را در مقر این سازمان در بروکسل به اهتزاز درآورد. فنلاند هم سال گذشته به اتحاد پیوست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: