کد خبر: ۹۶۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
تعداد بازدید: ۸۴
سیدمهدی سیدصالحی، مهاجم اسبق استقلال و پرسپولیس در گفتگو با خبرآنلاین درباره دربی 103 صحبت کرد.

بعد از شکست در دربی تا ۱۲ شب در استادیوم ماندم!به گزارش خبرداغ ، سپهر ستاری: استقلال و پرسپولیس امروز (چهارشنبه) دربی شماره 103 را برگزار خواهند کرد. این دیدار با توجه به کورس 2 تیم در مسیر قهرمانی و فاصله 3 امتیازی‌شان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند نقش مهمی در تعیین سرنوشت تیم قهرمان مشخص کند. استقلال در حال حاضر با کسب 42 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و با توجه به 3 امتیاز برتری نسبت به رقیب، حتی در صورت کسب نتیجه تساوی هم جایگاه خود را حفظ خواهد کرد. در طرف مقابل اما پرسپویلس با توجه به شرایط جدول نیاز بیشتری به کسب 3 امتیاز این مسابقه دارد.

سیدمهدی سیدصالحی که سابقه حضور در استقلال و پرسپولیس را دارد و با پیراهن هر 2 تیم در دربی به میدان رفته، در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص دیدار فردای آن‌ها صحبت‌های جالبی را مطرح کرده که در ادامه می‌خوانید:

شرایط 2 تیم را در آستانه دربی چطور می‌بینید؟

از زمان حضور جواد نکونام و با اتفاقاتی که در استقلال رخ داد کمتر کسی انتظار داشت این تیم در صدر جدول باشد ولی او با تفکراتش و استفاده درست از داشته‌های تیمش نتایج قابل قبولی کسب کرده است. دربی همیشه حساسیت خاص خودش را داشته و جدا از نتیجه، حواشی و فشاری که از سوی هواداران وجود دارد، حساسیت بازی را بالا می‌برد. استقلال در شرایطی به مصاف پرسپولیس می‌رود که هفته قبل مقابل استقلال خوزستان برنده شد و بازی امروز 6 امتیازی است که می‌تواند حاشیه امنیت این تیم در صدر را افزایش دهد. خط دفاعی استقلال هم یکی از بهترین‌های لیگ است و سیستم 3 دفاعه این تیم خوب کار کرده است. در طرف مقابل اوسمار ویرا بعد از رفتن یحیی گل‌محمدی عملکرد خوبی داشته و تصمیم پرسپولیس برای حفظ اوسمار خوب بود. چون اگر مربی خارجی دیگری می‌آمد تا می‌خواست بازیکنان و شرایط را بشناسد، زمان از دست می‌رفت. پرسپولیس از زمان اوسمار نتایج خوبی گرفته و بازیکنانی مثل عبدالکریم حسن و دیگر نفرات جدید باعث شدند این تیم شاداب‌تر بازی کند. استقلال هم می‌داند پرسپولیس مالکانه بازی می‌کند و جواد نکونام دفاعی‌تر بازی خواهد کرد تا فضاها را ببندد و بازی مستقیم انجام دهد. بلانکو و ماشاریپوف این چند هفته عملکرد خوبی داشته‌اند و امیدوار در کل بازی قشنگ و تماشاگرپسندی شود.

استقلال این مدت درگیر یک سری اختلافات داخلی هم بوده است. به نظر شما این روی عملکرد تیم تاثیر نمی‌گذارد؟

100 درصد می‌گذارد. نکونام و خطیر به خاطر باشگاه و هواداران باید از حواشی دوری کنند چون دودش به چشم تیم می‌رود. امیدوارم پیشکسوتان استقلال کمک کنند این قضیه حل شود. از اول فصل استقلال یک سری حاشیه داشته است. حجت کریمی بود و بعد خطیر آمد. شرایط مالی هم باعث شد نتوانند بازیکن بگیرند و کلا خطیر باید بیشتر روی درآمدزایی تمرکز کند و نکونام هم به کارهای فنی فکر کند. این حواشی اگر با یک باخت همراه شود، سنگین‌تر خواهد شد و استقلال ضربه می‌خورد.

بعد از شکست در دربی تا ۱۲ شب در استادیوم ماندم!

یکی از اتفاقات مهم دربی محرومیت کنعانی‌زادگان و غیبت گولسیانی است. این چقدر روی عملکرد پرسپولیس تاثیر دارد؟

پرسپولیس بعد از مصدومیت پورعلی‌گنجی با گولسیانی و کنعانی‌زادگان بازی کرده و دست ویرا کمی خالی است. از بین فرجی، نعمتی و هنانوف باید بازی کنند و هنانوف به نظرم در جام ملت‌ها خوب کار کرد و مدافع سخت‌کوشی است و تجربه لازم را دارد. محرومیت کنعانی‌زادگان مشکل بزرگی بود ولی خب بازیکنان جایگزین هم بد نیستند.

پیش‌بینی شما از دربی چیست؟

قابل پیش‌بینی نیست و باید دید روز دربی کدام تیم از لحاظ روحی و انگیزشی بهتر است و بیشتر روی نقاط ضعف و قوت کار کرده است. هر 2 تیم شرایط ایده‌آلی دارند ولی باید دید بازیکنان در دربی روزشان هست یا نه.

در بازی امروز کدام نفرات نقش کلیدی دارند؟

در روز بازی مشخص می‌شود. مثلا در هفته‌های قبل رسانه‌های دنبال اسامی هستند که هفته‌های گذشته خوب کار کرده‌اند ولی در دربی کسانی می‌درخشند که فکرش را نمی‌کنید. هر 2 تیم هم بازیکنان باتجربه‌ای دارند در پرسپولیس علیرضا بیرانوند و عیسی آل‌کثیر تجربه بالایی دارند و در استقلال هم رافائل سیلوا، روزبه چشمی و سیدحسین حسینی این شرایط را دارند. امیدوارم بازی تماشاگرپسندی شود و موقعیت داشته باشد و کل‌کننده نشود.

شما با لباس 2 تیم هم در دربی حضور داشتید. چند دربی بودید؟

4 دربی بازی کردم. یک برد و یک باخت با استقلال و 2 مساوی با پرسپولیس داشته‌ام.

خاطره خاصی هم از این مسابقه دارید؟

یک خاطره تلخ دارم. دربی که 2 بر یک باختیم و کریم باقری گل زد، من دقیقه 70 یک موقعیت 100 درصد را نزدم. بعد از بازی هم آقای فردوسی‌پور در برنامه 90 گفت که کدام موقعیت 100 درصد گل بود؟ یکی از گزینه‌ها من بودم و دیگر هوار ملا محمد که کلا روز خیلی بدی بود. مردم تا آمد یادشان برود این سوال نظرسنجی داغ دلشان را تازه کرد. آن شب تا 12 در استادیوم بودم و حال خوبی نداشت.

برخورد استقلالی‌ها چطور بود؟

هواداران استقلال واقعا واکنشی نسبت به من نداشتند. می‌دانستند من با تمام وجودم بازی می‌کنم و بعد از آن در جام حذفی 4 گل زدم و کلا همیشه به من لطف داشتند. همه ناراحتی‌ام از این بود که این همه به من لطف کردند و می‌توانستم گل برتری را بزنم.

بازیکن دربی‌باز چه ویژگی دارد؟

بازیکنی است که استرس را در خودش می‌کشد و با اعتماد به‌نفس بازی می‌کند. تجربه بازی در دربی خیلی مهم است چون این بازی حساسیت خاصی دارد و از هفته‌های قبل همه دنبال این مسابقه هستند. هواداران حاضر هستند بازی‌های دیگری نتیجه نگیرند ولی دربی را ببرند و کلا بازی خیلی پراسترسی است.

چه کسی زمان شما دربی‌باز بود؟

فرهاد مجیدی خیلی دربی‌باز بود و در دربی تاثیرگذار ظاهر می‌شد. در استقلال بازیکنان خوبی داشتیم و آرش برهانی، سیاوش اکبرپور، رضا عنایتی و میلاد میداوودی را داشتیم. در پرسپولیس هم محمدرضا خلعتبری، پیام صادقیان، هادی نوروزی، امید عالیشاه، رضا حقیقی، سیدجلال حسینی، محسن بنگر و محمد نوری نفرات تاثیرگذاری بودند.

بعد از شکست در دربی تا ۱۲ شب در استادیوم ماندم!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: