کد خبر: ۹۶۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
تعداد بازدید: ۷۰
یازدهمین دربی اسفند ماهی تاریخ، رویارویی برگشت استقلال و پرسپولیس در هفته بیستم این فصل است.

دربی اسفند؛ همه چیز به نفع استقلالبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین؛ در 10 رویارویی قبلی، کفه ترازو به سمت استقلال، سنگینی می‌کند با 5 برد. پرسپولیس فقط یک بار برنده شده است. 4 مصاف هم برنده‌ای نداشته که در یکی، پرسپولیس توانست در ضربات پنالتی، پیروز شود.

* دربی شماره 11

11 اسفند 1351 و رویارویی سرخابی‌ها در جام باشگاه‌های تهران. دوئل رایکوف و راجرز را استقلال با دبل علی جباری برد تا او تبدیل به اولین بازیکن آبی‌ها شود که بیشتر از یک گل در دربی می‌زند. این آخرین گلهای جباری برای استقلال برابر پرسپولیس بود.

* دربی شماره 19

استقلالِ رایکوف برابر پرسپولیس که عزت وطنخواه را روی نیمکتش داشت در 27 اسفند 1354 و در لیگ تخت جمشید. محمود خوردبین برای پرسپولیس گل زد و استقلال هم با ضربه مسعود مژدهی به گل رسید و دربی بدون برنده تمام شد.

* دربی شماره 31

اولین رویارویی دو تیم در یک‌چهارم جام حذفی، 19 اسفند 1367 برگزار شد. کار تعیین برنده به ضربات پنالتی کشید و تیمِ پروین با گل کردن هر 4 ضربه‌اش، برنده شد. استقلالِ غلامحسین مظلومی، فقط 2 پنالتی را به گل تبدیل کرد.

* دربی شماره 36

15 اسفند 1370 و اولین رویارویی دو تیم در جام آزادگان. تیم پورحیدری با گلهای صادق ورمزیار و صمد مرفاوی توانست پرسپولیس را که علی پروین روی نیمکت حضور داشت، ببرد. این تنها کاپیتانی وحید قلیچ در تاریخ دربی بود.

تمام گلهای دربی در اسفندماه

* دربی شماره 49

بازگشت منصور پورحیدری به نیمکت استقلال با استعفا از تیم ملی با باخت آبی‌ها در دربی همراه شد. 8 اسفند 1378 بود که پرسپولیسِ پروین با گلهای مهدی هاشمی‌نسب و پایان رافت، رقیب 10 نفره شده‌اش از نیمه اول با اخراج ستار همدانی را شکست داد.

* دربی شماره 51

5 اسفند 1379، آخرین دربی جام آزادگان برگزار شد. استقلالِ پورحیدری برابر پرسپولیسِ پروین. سرنوشت بازی را علیرضا اکبرپور رقم زد. شماره 16 از روی نیمکت به زمین رفت و گل تعیین‌کننده بازی را زد.

* دربی شماره 59

7 اسفند 1383 و رویارویی دراماتیک سرخابی‌ها در بازی برگشت لیگ چهارم. تساوی بدون گل در نیمه اول و درنهایت برد 3 بر 2 برای استقلالِ قلعه‌نویی برابر پرسپولیسِ سوبل. پرسپولیس برابر استقلال در این دربی، کامبک زد و سپس آبی‌ها روی کامبک، کامبک زدند.

* دربی شماره 61

بازی برگشت لیگ پنجم بین استقلالِ قلعه‌نویی و پرسپولیسِ هان در 19 اسفند 1384. این برای اولین بار بود که دربی لیگ برتری اسفند ماه بدون گل تمام می‌شد. سعد کمیل کویتی قضاوت این دربی را برعهده داشت.

* دربی شماره 87

آخرین برد استقلال در تاریخ دربی، 10 اسفند 1396 و در بازی برگشت لیگ هفدهم رقم خورد. تیمِ شفر با ضربه وریا غفوری در همان نیمه اول، پرسپولیسِ برانکو را در حضور 80 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی شکست داد.

* دربی شماره 98

26 اسفند 1400، دربی برگشت لیگ 21 بین استقلالِ مجیدی و پرسپولیسِ گل‌محمدی برگزار شد. قرمزها با گل علی نعمتی جلو افتادند ولی ضربه سر شیرجه‌ای رودی ژستد بازی را به تساوی کشید. این اولین دربی با تماشاگر بعد از کرونا بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: