کد خبر: ۹۶۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
تعداد بازدید: ۷۹
به زعم استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، از آنجا که سیاست‌های دولت در یک مجموعه سیاستی هماهنگ نیست، آثار اجتماعی و اقتصادی ویران‌کننده‌ای خواهد داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی: مردم راهی برای حفظ ارزش پول خود ندارند/ سیاست‌های دولت همه مردم را خلافکار کرده استبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، روز شنبه، 19 اسفندماه، کنگره علمی «بررسی علل، آثار و راهکارهای مهار تورم در اقتصاد ایران؛ با رویکرد بررسی سیاست کنترل ترازنامه‌ای بانک‌ها» با کوشش انجمن‌های علمی دانشجویی دانشکده‌ اقتصاد دانشگاه‌ تهران، صنعتی شریف و علامه طباطبایی برگزار شد.

در این نشست، اعضای هیئت علمی این دانشگاه‌ها، نمایندگان بخش خصوصی و همچنین مقامات دولت و بانک مرکزی با بررسی دیدگاه‌های مختلف اقتصادی، به تورم و علت و معلول‌های آن پرداختند.

تجارت نیوز نوشت: محمد قاسمی ششده، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، در بخشی از این نشست به اظهار نظر درباره سیاست‌های دولت در قبال تورم پرداخت و تصریح کرد: «از آنجا که سیاست‌های دولتی در یک مجموعه سیاستی هماهنگ نیست، واکنش‌های اجتماعی و آثار اقتصادی ویران‌کننده‌ای خواهد داشت. این اثر در امسال هم مشاهده شد که سهم دولت از تسهیلات، دو برابر بخش خصوصی است.»

وی تصریح کرد: «نتیجه سیاست‌ها این است که دولت همه مردم و فعالان اقتصادی را خلافکار می‌کند. دولت نمی‌تواند از یک سو سیاست‌های قیمت‌گذاری داشته باشد و از سوی دیگر از مردم مالیات بگیرد؛ یا اینکه دولت از یک طرف گزارش‌های کافی از مخارج خود ارائه نکند اما از طرف دیگر دست خود را در جیب مالیات‌دهنده کند. این موارد همان سیاست‌هایی است که مخاطراتی جدی برای امنیت و اقتصاد کشور ایجاد می‌کند.»

وی در ادامه تاکید کرد: «سیاست‌های مالیاتی که در سال 1403 نتیجه آنها را خواهیم دید، عملا این معنی را می‌دهند که راهی برای کسب درآمد حلال در ایران وجود ندارد و مردم راهی برای حفظ ارزش پول خود ندارند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: